Dünyada kuvvetlinin ve zayıfın , akıllının ve budalanın, erdemlinin ve sefilin aynı derecede sahip oldukları bir hak vardır; Yaşama Hakkı! Hiçbir meziyet, hiçbir kuvvet bu hakkı birisinden alıp diğerine verme yetkisinde değildir.
Güneş herkese aynı ışığı dağıttığı halde gücü ellerinde tutanlar, bizim ondan kendileri kadar istifade etmemize hayret ediyorlar, buna müsaade etmek istemiyorlar. Zannediyorlar ki, herhangi bir tesadüfün bugün gücü onlara vermiş olması bizim bu havayı daha az teneffüs etmemiz, bu güneşte daha az ısınmamız için bir sebeptir.
Nasıl öldüğünü, bir daha dirilmemek üzere sonsuza kadar nasıl toz toprak haline geldiğini duyuyor, kaçıp kurtulmak istiyor, fakat bütün evrende onu barındıracak tek bir köşe bulamıyordu...