“Yalnız yaşayabilmek için ya hayvan ya da tanrı olmak gerekir- demiş Aristo. Üçüncü olasılığı hesaba katmamış: ikisini birden olmak gerekir- yani filozof.”
“Bizi alın... Bu gün biz neyiz? Bilim, genel gelişim, düşünce, buluşlar, ülküler, amaçlar, istekler, özgürlük, zeka, deneyim falan-filan... söz konusu olduğunda biz hepimiz hazırlık sınıfındayız daha. Başkalarının beynine bağımlı olma alışkanlığı edinmişiz; alışmışız buna.”