Ecem Sinemis ÜKE

Ecem Sinemis ÜKE
@Sinecemis
Kendi hikâyemden sıkıldıkça kitapların gölgesinde soluklanıyorum.

Ecem Sinemis ÜKE

, bir kitap okudu
Puan vermedi·198 syf.·
4 günde okudu
·
Okunma: 23 Nisan 2024 10:27
·
2024 12. kitabı
Ercan Kesal
8.4/10 · 6bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Eskiden el yazması kitapların içine "ya hafız, ya kebikeç" ya­zılırmış. Bu duanın, kitabı haşarattan, nemden ya da yangın­dan koruduğuna inanılırmış. Ve yine rivayet olur ki bu yazı­nın mürekkebi böcekler için zehirli olan düğünçiçeği bitki­sinin suyundan yapılırmış. Özel bir mürekkeple yazılan bir tür muska yani: "koruyan, esirgeyen kebikeç" anlamında...
Sayfa 150·Kitabı okudu
Bidünyakitapgrubu
Zulüm ile abad olanın akıbeti berbat olur.
Sayfa 97·Kitabı okudu
Bidünyakitapgrubu
Annem, babamın yanında namazını kılarken bir ara babamın sesinin çıkmadığını fark eder: "Selam verdim... Mevlüt, Mevlüt dedim. Cevap vermedi. Yanına vardım. El­lerini tuttum, soğuktu. Olsun dedim, her zaman soğuk olur zaten... Ama ağzını yummuş. Nefes de yok. O zaman anla­dım. Sonra senin mantı yediğin aklıma geldi. Bakıcı kızı ça­ğırdım kapıdan. Abine haber verme dedim. Mantısını yesin, sonra söylersiniz. O baba delisidir, koşar gelir, yemeği ya­rım kalır."
Sayfa 73·Kitabı okudu
Bidünyakitapgrubu
Dedemden öğrendiğim, "insan olmak" kendi mutlu oldu­ğun şeyleri yanındakilere de iletmektir. İnsan, kendinde ol­masını istediği herhangi bir şeyi bir başkası için de aynı şid­dette isteyebiliyorsa "insanım" diyebiliyor.
Sayfa 72·Kitabı okudu
Bidünyakitapgrubu