Özetlemek gerekirse ruhumuzdaki var olan gücü kullan dığımız oranda yaşama sevincini tadabiliriz. Yürümeyi, bir kutuyu yerden kaldırmayı öğrenen çocuk bunu başarana dek defalarca tekrarlar, düşse de yeniden başlar. En sonunda istediği şeyi başardığında mutlulukla gülümser; gücünü arzuladığı bir şey için kullanmıştır. Ergenlik çağına girmiş bir genç yeni bir arkadaş kazandığında ise daha da mutlu olur. Bir yetişkin içindeki gücü yaratmak, sevmek ve gelecek planları yapmak için kullandığını hissederse huzur duyar. Sevinç, güçlerimizi eyleme dökmenin üzerimizde bıraktığı etkidir.