Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yakın zamanda yazarın Ne Yaptığını Biliyorum ve bu kitabını aldım. Ne Yaptığını Biliyorum kitabının bu kitaptan daha güzel olduğunu duymuştum o yüzden ilk bunu okumak istedim. Genel olarak güzeldi ama öyle çok wowluk bir kitap değildi. Sonu iyiydi. Yazar emek vermiş uğraşmış yine bir yediyi hak ediyor.
"İyilik içten gelir, iyilik seçilen bir şeydir. Seçim yapamayan bir insan, insan mıdır?"
Kitabın felsefesini çok beğendim. İnsanı sorgulatıyor. Kitaptan sonra Portal'ın kitap inceleme videosunu da izledim. Çok beğendim sizde kitabı okuduktan sonra daha iyi anlamak için izleyebilirsiniz. (linki buraya bıraktım youtu.be/oD3F39YdqRE ) Ana karakterimiz Alex, saf kötü diyebileceğimiz 15 yaşında bir çocuktur. Diğer üç arkadaşı ile birlikte her gece ayrı bir kötülük yaparlar. Madde kullanımı, soygun, tecavvüz, vb. (BUNDAN SONRASI SPOİLER SAYILABİLİR). Daha sonrasında Alex hapse girer. O sırada hükümet suçluları topluma geri kazandırmak için bir proje hazılamıştır ve ilk kurban için Alex'i seçerler. Alex'e her gün bir ilaç enjekte ederler ve ona şiddet dolu filmler izletirler. Alex'te ilaç yüzünden filmleri izlerken midesi bulanır, başı ağrır, kendini kötü hisseder. Yani ne zaman kötü bir şey düşünmeye kalksa bedeni tepki verir çünkü beyni öyle kodlanmıştır. Kitap boyunca Alex'in düşüncelerini okuyoruz. Aslında Alex'in içinde hala kötülük yapma isteği var ama ne zaman bunu düşünse bedeni tepki veriyor. Yani seçme hakkı kalmıyor. Peki asıl soruya geliyoruz. KÖTÜLÜĞÜ SEÇME HAKKI OLMAYAN BİR İNSANA İYİ DİYEBİLİR MİYİZ?
Otomatik PortakalAnthony Burgess · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2009113,2bin okunma