Tahir olmak da ayıp değil , Zühre olmak da hatta sevda yüzünden ölmek de ayıp değil , bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte yani yürekte .
Nazım Hikmet Ran
"Ne kadar az bilirsen o kadar iyi uyursun” der Gorki izahını sartre yapar ;
“uyursan gece biter, uyuyamazsan sen.”
Son noktayı freud koyar :
“çok uyumak kaçmaktır, uyuyamamaksa yakalanmak."