Kitapla ilgili kafamda o kadar çok şey var ki. Daha önce Olay kitabini bir solukta okumuş ve etkilenmiştim. Fakat Seneler? Kitabin arka kapağında da yazdığı gibi klasikleşmiş otobiyografi yazının dışına çıkmış yazar. Kendisi ve kendi dönemindekileri kastederek biz diye anlatıyor. Bir fotograf karesi üzerinden hem kendi kişisel hem de Fransa tarihine ışık tutuyor. Lakin ben Fransa tarihini çok da merak etmiyormuşum okurken bana anlamsız gelen muhtemelen kısa sürede zihnimden silinip gidecek pek çok ayrıntıya vâkıf oldum. Yazarın 1940 larda başlayan tarihi benim 1990 larda başlayan tarihimle bir yerde kesişti. İlginç olanı kesişmeden önce yazarın 40larda hissettikleri, korkuları, hevesleri, döneminin yetişkinlerinin düşünceleri benim muhtemelen hepimizin 90 larda hissettikleriyle çok benzer. Bu da bizim ülkecek geri kalmışlığımızı gösteriyor sanırım.(üzülerek) Seneler geçtikçeki o teknolojik ilerleme, hayatimizi yeni giren kavramlar okurken güzel bir tat veriyor. Fransanın islamafobik bakış açısını yazarda çok net görebiliyorsunuz. Hatta yer yer ırkçı denilebilecek düşünceleri beni oldukça rahatsız etti. Ve yazarım cinsellik takıntısı neredeyse her sayfada bu cinsel söylemler, kelimeler okumak da beni fazlasıyla rahatsız etti. Özellikle Peygamber Efendimiz için sırf resmi yapıldı diye… ile başlayan cümleyi okuduktan sonra yazar ile arama belli bir mesafe koyduğumu belirtmeliyim. Butun bunlar ışığında kitabi okumak isteyenlere keyifli okumalar dilerim. Kitaplı günler