Çocuklar için kaygılanmamak olanaksızdır. Ancak kaygılandığımızda çocuklara verdiğimiz mesaj da onlara güvenmediğimizdir. Parkta kaydırağın altında durup, “Dikkatli ol, önüne bak!” denildiğinde mesaj bu. Güven mesajı ise bundan çok daha farklı: “Sana güveniyorum, bunu yapabileceğini biliyorum.” Veya ikinci tavuğun sözleriyle: “Ortada hiç Şahin yok.”
Kaygılı ebeveynler güven konusunda çok zorlanırlar. İster kaydıraktan kaymak ister kendi evlerine taşınmak olsun, çocuklarımız dünyaya çıktıklarında güvende olduklarından nasıl emin olabiliriz? Ne yazık ki olamayız.