Herkesin birbirini desteklediği, başkalarının düşünce ve becerilerini değerlendirdiği bir ortam yaratmak, bir sınıfta yada birlikte çalışmayı deneyen insanların oluşturduğu bir grupta önemli değişiklikler yaratır.
Öğrencilerime anlattığım ilk şey, birinin yorumuna
asla gülmememiz ya da onunla alay etmememiz gerektiğidir. Sınıftaki herkesin katkıda bulunabileceği birşey vardır ve sınıfımızın olabildiğince gelişebilmesi için,herkesin görüş ve fikirlerini duymamız gerekmektedir.Aynı düşüncede olmamanın doğal, herkesle her konuda anlaşıyor olmamanın çok insanca olduğunu anlatıyorum onlara. Ancak, duygularınızı belirtmenin bir doğru bir de yanlış yolu olduğuna dikkat çekiyorum. Her birimiz farklıyız; farklı yeteneklerimiz, farklı deneyimlerimiz ve
Şimdiye kadar geçtiğimiz farklı yollar vardır. Yanınızda
ki kişinin fikrini oluşturan nedenlerin tümünü bilmek
olanaksız. Bundan dolayı, kimseye tepeden bakmadan
ve düşünce tarzlarının yanlış olduğunu hissettirmeden
ifadelerine saygı göstermeliyiz.
Tartışmalar sırasında, diğer öğrencilerin yorumlarına,
görüşlerine ve fikirlerine saygı gösterin. Olabildiğince
yim'e katılıyorum, ayrica bence...” ya da “Saraîya
Katılmıyorum . Iyi bir noktaya değindi, ama bana göre ”ya da “Victor harika bir gözlemde bulundu ve şunu farketmemi sağladı ki,....” gibi ifadeler kullanın.