HATA MI? KÖTÜLÜK MÜ?
HATA MI? KÖTÜLÜK MÜ?
Değerli okuyucularım bugün sizlerle hata yapmak ile kötülük yapmak arasındaki farkı anlatmak istiyorum.
Kötülük yapmak ile hata yapmak arasında kocaman bir fark vardır.
Ömrümüz boyunca hepimiz hatalar yaparız ve yapacağız da. Yaptığın şey sadece seni etkiliyorsa, bu hatadır. Ama sonuç başkalarını da etkiliyorsa, mutsuz ediyorsa, işte bu kötülüktür. Sen tekrarladıkça bu, karakterinin bir parçası haline gelir. Kötü olmak içine, ruhuna işler.
Artık doğru ve iyi bir şey yapmak seni mutlu etmez. İyilik anlamsız gelir. Hatta etrafında iyilik yapanları enayiler olarak görürsün.
Değerli dostlarım,
Bir, dünya çapında hatalar vardır. Bir de ülkelere, illere ve hatta yaşadığın mahalleye göre normal olduğu sanılan kötülükler vardır.
Dünyada olduğu gibi ülkemizde de sebepsiz yere kötülük yapan insanlar görüyoruz.
Hayvana tecavüz edeni de gördük, orman yangını çıkarmak için kedileri yakıp ormana salanı da…
Piknik yapmak için orman yakan, tarihi eserlere aşkını kazıyan ya da yol tabelasını silahla ateş ederek delik deşik eden kimdir? Bilemem. Zaman o insanları toplu taşımada başkalarını taciz eden yaratıklara çeviriyor ya da hayvanların başına kürekle vuran vicdansıza ya da kendi anne babasının canına kastedebilecek bir caniye…
Aslında onları tespit etmek zor değil. Bu tür yaratıklar genelde sokakta böğürerek konuşurlar.
Ellerindeki çöpü yere atmaktan çekinmezler. Arkadaş çevreleri ile birlikte iken yani sürü halinde iken, başkalarına saldırmak, başkalarını taciz etmek, laf atmak normaldir onlara göre. Sürüden aldıkları güçle, her türlü zorbalığı kendilerine hak görürler.
İş hayatında da kötü insanları çok bariz görebilirsin. Onların amacı başkalarını aşağı iterek yükselmektir. E – mail gönderirken bile amacı birilerini rahatsız