Halil İbrahim ÇATALBAŞ

Halil İbrahim ÇATALBAŞ
@Specter5
Düşünceli bir yazar, kendine müzisyen ve koyu renklerin fotoğrafçısı. youtube.com/channel/UCe4AZ6...
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
aşk aşktır
youtu.be/DOFovA6m228 anne tepkisi, baba korkusu, abi yargısı mahalle baskısı, komşunun gözü, ebesinin... (hangisinden kaçmalı, nerelere saklanmalı?) dayım mı görmüş, halam mı duymuş? dedem işitmiş anneannem küsmüş, babaannem kusmuş içindeki (nefreti ve öfkeyi, silmiş atmış her şeyi)
Müzik
Halil İbrahim ÇATALBAŞ
DKTT, çok anlamlı çok!
Bütün şiir boyunca "Aysel git başımdan ben sana göre değilim" diyen Attila İlhan'ın, son dizesinde "Aysel git başımdan seni seviyorum." demesi.
Halil İbrahim ÇATALBAŞ
Aysel kaybedecek bir şeyi olacak diye mi korktu acaba üstat?
Ne güzel adamsın Sait Usta…
10/10
·138 syf.··
2022 3. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 26 Ocak 2022 14:48
“Sait Faik, Burgaz çalılıklarından çekti bir kızılcık dalı kopardı, kalem gibi yonttu, ucunu yaşama batırdı ve yazmaya koyuldu.” Haldun Taner Durum hikayeciliğinin şahı, tek bir kelimeyle dünyaları anlatanların aylak prensi Sait usta… Baştan sona hayran kaldığım bir kitap bitirdim ben ya. Bitirince üzüldüm gerçekten, biraz daha olsaydı, biraz daha okusaydım diye… Hikayecilik, harbiden zor iş. Daha önce Gazoz Ağacı adlı öyküye yazdığım incelemede bahsetmiştim bu durumdan. Bu kadar kısa bölümler içinde böyle dev anlamlar oluşturmak, cidden her yiğidin harcı değil. Sait Faik, eline su dökülemez bir hikayeci olduğunu her okuduğum kitabında kanıtlıyor zaten, ancak Semaver de bir başka efsane olmuş ya… Durum hikayesi okumayı sevmeyenler, incelememi abartılı bulabilir ama ben sevene de sevmeyene de Semaver’in çok iyi geleceğine inanıyorum. Üç beş sayfa içinde, kendinizi derin derin düşünürken bulduğunuzu, kitabın son hikayesine gelip de kitabı bitirmek istemeyeceğinizi, ‘aaa burda ben varım, yok yok bu daha bana uygun, hayır hayır işte tam ben buyum’ diye diye bütün kitapta kendinizi bulacağınızı söylersem, bu iddiamı yeterince kanıtlamış olurum sanırım. Her öykü; bir insan, bin duygu, bin anlam… İlk öykü olan Semaver’den tutun da son öykü Bir Vapur’a kadar sanki dünya üzerinde var olan bütün hisleri, bütün yaşanmışlıkları, hatta yaşanacakları, sevilenleri ve sevilmeyenleri, korkulanları ve korkulmayanları, aptallıkları, saflıkları, doğruları ve yanlışları, herkese ve her şeye göre değişen gerçekleri bir bir hissediyorsunuz. Sadece hissetmek mi yani? Evet sadece hissetmek… Ee, basit bir hislenmeye yol açıyorsa sadece, bu inceleme neden bu kadar abartı o halde? Çünkü hissetmek bence bu dünyanın en gerçek hatta tek gerçek olgusu. Hissedilen, hep vardır. Hissedilen, iyi veya
1000k
SemaverSait Faik Abasıyanık · İş Bankası Kültür Yayınları · 201915,2bin okunma
Halil İbrahim ÇATALBAŞ isimli okura yanıt verildi
Halil İbrahim ÇATALBAŞ
Rica ederim ne demek ☺
Ne güzel adamsın Sait Usta…
10/10
·138 syf.··
2022 3. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 26 Ocak 2022 14:48
“Sait Faik, Burgaz çalılıklarından çekti bir kızılcık dalı kopardı, kalem gibi yonttu, ucunu yaşama batırdı ve yazmaya koyuldu.” Haldun Taner Durum hikayeciliğinin şahı, tek bir kelimeyle dünyaları anlatanların aylak prensi Sait usta… Baştan sona hayran kaldığım bir kitap bitirdim ben ya. Bitirince üzüldüm gerçekten, biraz daha olsaydı, biraz daha okusaydım diye… Hikayecilik, harbiden zor iş. Daha önce Gazoz Ağacı adlı öyküye yazdığım incelemede bahsetmiştim bu durumdan. Bu kadar kısa bölümler içinde böyle dev anlamlar oluşturmak, cidden her yiğidin harcı değil. Sait Faik, eline su dökülemez bir hikayeci olduğunu her okuduğum kitabında kanıtlıyor zaten, ancak Semaver de bir başka efsane olmuş ya… Durum hikayesi okumayı sevmeyenler, incelememi abartılı bulabilir ama ben sevene de sevmeyene de Semaver’in çok iyi geleceğine inanıyorum. Üç beş sayfa içinde, kendinizi derin derin düşünürken bulduğunuzu, kitabın son hikayesine gelip de kitabı bitirmek istemeyeceğinizi, ‘aaa burda ben varım, yok yok bu daha bana uygun, hayır hayır işte tam ben buyum’ diye diye bütün kitapta kendinizi bulacağınızı söylersem, bu iddiamı yeterince kanıtlamış olurum sanırım. Her öykü; bir insan, bin duygu, bin anlam… İlk öykü olan Semaver’den tutun da son öykü Bir Vapur’a kadar sanki dünya üzerinde var olan bütün hisleri, bütün yaşanmışlıkları, hatta yaşanacakları, sevilenleri ve sevilmeyenleri, korkulanları ve korkulmayanları, aptallıkları, saflıkları, doğruları ve yanlışları, herkese ve her şeye göre değişen gerçekleri bir bir hissediyorsunuz. Sadece hissetmek mi yani? Evet sadece hissetmek… Ee, basit bir hislenmeye yol açıyorsa sadece, bu inceleme neden bu kadar abartı o halde? Çünkü hissetmek bence bu dünyanın en gerçek hatta tek gerçek olgusu. Hissedilen, hep vardır. Hissedilen, iyi veya
1000k
SemaverSait Faik Abasıyanık · İş Bankası Kültür Yayınları · 201915,2bin okunma
Halil İbrahim ÇATALBAŞ
Eline emeğine sağlık hocam. Sait Faik hayranı olarak bu kitabın, bu kadar güzel değerlendirilmesine çok mutlu oldum.🙏