Malavi' de kuraklık baş gösterdiğinde William on üç yaşında bir çocuktur.Ailesi senin tüm mahsulünü kuraklık yüzünden kaybedince herkes gibi o da açlıkla tanışır.Ve çok zor günler geçirirler.Bu da yetmezmiş gibi çok sevdiği okulunu da bırakmak zorunda kalır.Ama bu bunu yıldırmaz, gittiği köy kütüphanesinde fen kitaplarını keşfeder ve yepyeni bir dünyanın kapıları açılır. Artık bir hayali vardır. Yel değirmeni yapacak ve köyüne elektrik, tarlalara su getirecektir.Böylece hiç kimse bir daha aç kalmayacaktır.
Kısıtlı imkanlarla bir yel değirmeni inşa etmesi, hayalinin peşini bırakmaması, gördüğün her şeyi fırsata çevirmesi,azmi gerçekten çok etkileyiciydi..
Beni etkileyen bir unsurda köpeği Khamba ile olan dostluğu ve onun hala daha içindeki bıraktığı acı..Ahh Khamba..
Beni çok etkileyen bir kitap oldu ve ilk fırsatta filmini de izleyeceğim..
Herkese bol okumalı günler dilerim.