Selly

Spoiler içerir
9/10
·156 syf.··
2026 42. kitabı
Kitabın adının neden Huzursuzluk olduğunu okurken anlıyor insan... Bazı yerlerinde gözüm doldu, boğazım düğümlendi. İnsanlar olarak hayatı birbirimize zorlaştırıyoruz ama bu düzende yine en çok ezilen kadın ve çocuklar oluyor. İnandığı dini çevirip kendine yeni din yaratanları çok güzel anlatılmış. Din kisvesi altında, aslında dinle alakasın olmayan hareketlerde bulunan insanların hayatı birbirine zehir etmesi ve bunun sonucunu yine kadınların ödemesinin örneklerinden biriydi bu kitabın anlattığı... Hangi birinin hayatına üzüleceğimi şaşırdım. Meleknaz'ın defalarca satılması, babasının kim olduğunu bilemediği bir hamilelik yaşaması, canının derdine düşmüşken dünyaya bir can getirmesi... Gerçekten delirecek gibi oldum okurken. Dünyanın bir ucuna gittiği halde doğduğu corafyanın kaderini peşinde götüren Hüseyin, çok üzgünüm. Kitabın eleştireceğim kısmı İbrahim'in sürekli eski karısını ve eski karısının tarzında olan kadınları aşağıladığı kısım oldu. Batıda yaşayan kadın doğudakinin kahrını, çilesini çekmedi diye birden çok kötü, anlayışsız mı oldu ? Batıdaki erkek neden aynı şekilde eleştirilmedi kitapta ? Yine kadınlar üzerinden ahlaki ve vicdani değerlerin yargılanması, kadınlar arası kıyas yapılması hoşuma gitmedi. Onun dışında gerçekten çoğu kişinin okuması gereken, insanın içine işleyen bir kitap olmuş
HuzursuzlukZülfü Livaneli · İnkılap Kitabevi · 2021117,7bin okunma
Reklam

Selly

, bir kitap okudu
9/10
·156 syf.··
2026 42. kitabı
Zülfü Livaneli
8.2/10 · 117,7bin okunma
Spoiler içerir
8/10
·108 syf.··
2026 41. kitabı
Yazarla tanışma kitabım oldu ve çok sevdim. Ayrıca biraz bile İstanbul esintisi olması çok hoşuma gitti. Yazar daha doğrusu şair olan Nina altmış beş yaşına gelmiş, bizim standarlarımıza göre emekli yaşında bir kadın. Geriye dönüp baktığımızda kopuk bir hayat yaşamış, yazdığı eserleri popüler kültüre göre değil kendi istediğine göre yazmış. Aslında bakınca çok düz birisi, üretiminde bile görünür olmayı seçmemiş. Bugüne kadar başarısız da olmamış başarılı da. Yıllar sonra bir nevi inzivasından sonra tekrar bir şiir kitabı (İstanbul'da boğaza bakarak yazdığı şiirler) çıkartıyor. Sonrasında olan eleştiriler çok kötü oluyor ve üstüne mal sayımı yapılacağı söylenerek söyleşisi de iptal ediliyor. Bu Nina için bardağı taşıran damla oluyor ve sanki işine attığı yılların birikimini boşaltmaya başlıyor. Yıllarca her şeyi içine atan, görünmez olan bir insanın gerçekten yaşadığı kırılma noktası ve yaptığı hareketleri okuyoruz. Kesinlikle bir anti karakter olmasına rağmen okurken Nina'ya hak verir buldum kendimi. Kulpe ile olan sahnesinde sırf tanıdığı olduğu için o pozisyonda olan ve şiir bilmemesine rağmen eleştiri yazısı yazabilen birini görüyoruz, gerçek hayatta fazlasıyla tanıdık... Görünmez ve bastırılmış bir insanın neler yapabileceğini gösteren bir kitap, ben çok beğendim. Not düşmek isterim, rıza dışı yaşanılan ilişki çok rahatsız ediciydi ki sanırım yazar da bunu anlatmak istemiş ama yine de belirtmek istedim. Erkek veya kadın fark etmez kesinlikle rıza dışı yapılan hiç bir eylem kabul edilemez.
Mal SayımıErlend Loe · Yapı Kredi Yayınları · 2023371 okunma
Spoiler içerir
9/10
·376 syf.··
2026 39. kitabı
Bir maceranın sonu... Stephen King'in genelde daha az yazdığı bir tarz, polisiye. Fakat sonunda yine kendi dokunuşunu yapmış. Serinin son kitabı 'Son Nöbet' kitabında ilk kitaptaki haysiyetsiz katil Brady kafasına Holly tarafından darbe aldıktan sonra bitkisel hayatta gibi yaşıyordu. Hem suçlu hem de durumu böyle vahim olunca doktoru üzerinde deney aşamasında olan ilaçları denemeye başlıyor ve bu deneyler sayasinde (ve kafasına aldığı darbeyi de ekleyelim) telekinezi geliştirmeye başlıyor. Son kitaptaki King dokunuşu işte burda başlıyor, tuhaf olaylar ve olağanüstü güçler Kitabı çok beğendim, tek eleştireceğim kısım Brady'nin bu gücü nasıl elde ettiği sürecini üç kere işlemiş kitapta. Bu kadar tekrara düşmesi bir tık fazla geldi bana. Onun dışında mümemmel kurgu ve mükemmel bir seri
Son NöbetStephen King · Altın Kitaplar · 2017631 okunma