Selly

Selly

, bir kitap okudu
9/10
·376 syf.··
2026 39. kitabı
Stephen King
8.6/10 · 632 okunma
Reklam
Spoiler içerir
10/10
·427 syf.··
2026 38. kitabı
Yine mükemmel bir kitap... Bay Mercedes kitabının devamı ama ayrı okunabilir çünkü tek başına bir şaheseri. Kitap kalın gibi gelebilir ama elinize almanızla kitabı bitirmeniz bir oluyor. Tempo hiç düşmüyor, sürekli ne olacak diye çeviriyorsunuz sayfaları. Agatha tarzı polisiye gibi okurken son kısımda Stephen King kendini hatırlatıyor... Kim olsa Peter'ın yaptığını yapardı sanırım, aileniz zorda ve havadan para buluyorsunuz. Açıkçası burda en çok eleştiri ebeveynlere geliyor çünkü içinde bulundukları durum çok zor farkındayım ama evde çocuğunuz varsa bu şekilde yansıtmamalısınız. Para gelince aile düzeni düzeliyor, doğal olarak Peter paranın devamını arıyor. Hastalıklı hayran Morris, sana ben ne demeliyim. Gerçek bir ruh hastası, başına gelen her şeyi hak ettin. Kitabın sonunu öğrenemeden öldüğün için mutluyum. Bu uğurda çok fazla insan öldü. Özellikle kitabın sonu Stephen King dokunuşu olmuş. Kesinlikle okunması gereken kitaplardan.
Kim Bulduysa OnundurStephen King · Altın Kitaplar · 2015857 okunma
Spoiler içerir
10/10
·432 syf.··
2026 37. kitabı
En sevdiğim yazar... Ne kadar objektif olabilirim bilmiyorum. Bay Mercedes üçlü serinin ilk kitabı ve ben bayıldım. Kitabı okumaya başlamamla bitirmem neredeyse aynı zamanda oldu, o kadar akıcı bir kitap. Klasik Stephen King tarzı. İş arayan insanlara saldıran bir cani. Annesinin de ondan aşağı kalır yanı yok. Evladını engelli kaldı diye öldürmüşler, kalan oğluyla ilişkisi bir garip. Brandy'nin böyle olması gerçekten ihmaller zinciri, evladındaki sorunu görememiş diyemiyorum kadın başta sorunlu. Janey'nin ölümü... O kadar üzüldüm ki, ablası için bir şeyler çabalayan, nispeten geç de olsa seveceği birini bulmuş bir kadındı. Gayet güzel ve hızlı akan, kesinlikle önereceğim bir kitap
Bay MercedesStephen King · Altın Kitaplar · 20141,732 okunma
Spoiler içerir
9/10
·254 syf.··
2026 36. kitabı
Kitabı elime almamla bitirmem bir oldu, çok akıcı bir kitap. Kitabı okurken sinir krizi geçirdim orası ayrı Ya Henry sen haysiyetsizliğin vücut bulmuş halisin. Onun çok çekmesini istemiştim kitapta. Basil sende madem biliyorsun bu böyle karaktersiz bir adam (daha ağır konuşmak istiyorum ama sansürlüyorum kendimi) ne demeye tanıştırdın geç bir çocuğu bu adamla. Gelelim genç bile olsa bu kadar da etkilenme be kardeşim. Okurken delirdim yaptıklarına. Ayrıca çoğu kişi değinmemiş ama hiç bir şey yapmadan zengin doğan insanların hayatlarını görüyoruz kitapta. Bomboş yaşıyorlar. Hiç bir hayat amaçları yok, çalışıp kazanmanın ne olduğunu bilmeden hepsinin hizmetlileri, sarayları var. Akşam buluşup yemek yiyip dedikodu yapmak temelde tek yaptıkları şey. Dünyanın dengesini sağlayamadıkça bu okuduklarımızı yaşamaya da devam ederiz.. Henry bir şeytan gibi sürekli Dorian'ın kibrini besledi. Beslemekle kalmadı zaten hayatı haysiyetsiz yaşayan bir adam kendisi. Dış görünüş, zevk, sefa onun yaşam tarzı ve bu tarzı Dorian'a da empoze etti. Açıkçası son yıllarda ya işte travması varmış ondan böyle davranıyor tavrı dünyada çok gelişmiş. Dorian başlarda küçük manipüle olsa bile yıllar içinde koca adam oluyor, ben yaptıkların tamamen sorumlu tutuyorum kendisi. Sibyl Vane ile başlayan yıkımı yıllarca devam ediyor... Sayısız insanın hayatını yıkıyor. Portre yaşlanıp kendi genç kaldıkça, daha da kuduruyor resmen. En sonunda ona yardımcı olmak isteyen Basil'in de hayatını alıyor. Basil de yani artık yıllarca değişmiş başka insan olmuş, birlikte iş yapmanız da bitmiş. Hala ne gelip sen böyek kötü biri misin diyorsun. Evet işte kötü biri. Anlıyorum, kötü birisine aşık olmanın şokunu yaşıyor ve bu çok zor. En sonunda yaptıklarından asla pişman olmadan portreyi yok etmeye çalışırken ölüyor... Gün
Dorian Gray'in PortresiOscar Wilde · İş Bankası Yayınları · 202199,2bin okunma