Acaba bir baştan bir başa hayat, gülünç bir kıssa, inanılmaz ve ahmakça bir masal değil midir? Acaba ben kendi masalımı yazmıyor muyum? Fakat masal, her anlatanın, miras aldığı ruh durumunun sınırları içinde, tasarlayıp da edemediği dilekler için bir çözüm, bir kaçış yolu ancak
Öyle ki biz bugün, şu canlılık denen şeyin şeyin nerede olduğunu, neye benzediğini, nasıl adlandırıldığını bike bilmiyoruz. Bizi yalnız bırakır, elimizden kitapları alırsanız, o anda ipin ucunu kaçırır, ne yapacağımızı şaşırır, neye yapışacağımızı, neye tutulacağımızı, neyi sevip neden nefret edeceğimizi, neye saygı duyup neyi aşağılayacağımızı bilemeyiz. Bize insan olmak etiyle kemiğiyle gerek bir insan olmak ağır geliyor.… bizler ölü doğmuş insanlarız