Kitap hem tarihi hem edebi nitelikte. Dönem, yaşananlar; Orhan Veli'nin aşkı Nahit Hanım'ın en yakın arkadaşı Nermin tarafından anlatılır. Etkileyici bir eser. Tavsiye ederim.
Öğretmen eleştirel düşünme istiyor ama bilgiye not verdiği için, çocuklar kopya çekiyor; öğrenme istiyor ama ürüne not verdiği için çocuklar ödevi ailesine yaptırıyor. Öğretmenin ve sistemin kendi ödüllendirme sistemi, çocuklara ahlaksızlığı öğretiyor. Eğitim sistemimiz, yapısalcı yaklaşım, eleştirel düşünme, keşfetme istiyor ama okullar bunu sağlayamıyor. Neden? Çünkü sistem bilgiyi ölçen sınavlara göre çocukları ve okulları ödüllendiriyor..