"İnsan kafası mazi ile istikbal arasında işler. Ben birincisinden, kendi irademle yaklaşamayacak kadar ürkmüştüm. Ötekini ise düşünmeye mecalim yoktu."
"" Fakat bu da geçecekti; 'elbet buna da alışırım', diyordu. İnsan nelere alışmaz ki... Zaten hayat dediğimiz bu kapalı dairenin asıl mucizesi, bu alışmak değil miydi? "