Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Benim için yanlış zamanda okuduğum bir kitap oldu diyebilirim. Başladım, ara verdim, yarım bıraktım, tekrar elime aldım.Çünkü bir kitaba başladığımda nasıl olursa olsun onu bitirme taraftarıyım.Zor oldu ama nihayet bitirebildim.Neyse yorumuma gelince;kitab’ın adı, Mutluluğun Kazanılması olduğu için sakın size de bende olduğu gibi kişisel gelişim kitabı izlenimi uyandırmasın. Bende öyle olmuştu çünkü hiç araştırmadan direkt başlığından yola çıktım.
Kitapta, ideal yönetici ve yönetim nasıl olmalıdır konusu işlenmiş.
Farabi'nin felsefesine göre temel amaç insanın amacının ne olduğunu bilmek ve bunu gerçekleştirmek.
Yine ona göre bu amaç, mutluluktur. Ve mutluluğun gerçekleştirilmesi ahlakın alanına girdiğinden çareyi orada görmüştür ve siyasetle ahlakı birbiriyle ilişiği bulunan, aynı sorunların farklı görüntüsü olarak değerlendirmiştir.Beni çok zorladı ve ilgimi çekmedi açıkçası.Umarım siz beğenirsiniz Size de iyi okumalar diliyorum…
Bir inancın yüceliğinde buldum seni,
bir kavganın güzelliğinde sevdim.
Bin kez budadılar körpe dallarımızı,
bin kez kırdılar.
Yine çiçekteyiz işte yine meyvedeyiz
Bin kez korkuya boğdular zamanı
Bin kez ölümlediler
yine doğumdayız işte, yine sevinçteyiz.
Bitmedi daha sürüyor o kavga
ve sürecek.
Yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek!
Adnan Yücel