Suzan gündüz

Suzan gündüz
@Suzi0717
emekli
ilköğretim
istanbul
Tokat
500 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Suzan gündüz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·431 syf.··
2021 14. kitabı
Mario Mazzanti
8.3/10 · 9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·70 syf.··
2021 13. kitabı
#okudumbitti #CemilSüleyman #SiyahGözler #70sayfa Selam canlar.. İlk kez 1911 yılında yayınlanan bu eser bana zweig'in tarzını anımsattı. Okurken kitapla ilgili değinmek istediğim konularla ilgili küçük küçük notlar alırım ben. Bu notlardan biri kitapta ah bu kadınlar, ah bu erkekler diyen söylemlerdi. Dedim ki kendi kendime geçmişte de aynı, bugün de aynı, gelecekte de aynı olacak. Her nedense kimse kimseden memnun değil. Kadın için tüm erkekler, erkek için tüm kadınlar aynı.. Kimse de aynayı karşımıza koyupta bir dönüp kendimizemi baksak demiyor. Neyse.. Bu böyle gelmiş ve besbelli böyle de gidecek.. Dili ve anlatım tarzı çok güzeldi kitabın. Tabii bunun günümüz Türkçesine uyarlanmasınında etkisi var. Ama genel olarak o naif anlatım bozulmadan yapılmış bu. Kitabın sonunda Selim İleri'nin kitapla ilgili yorumu ve düşüncelerine yer verilmiş. O kısmına da ayrıca sevindim. Bir şeyin yanlış olduğunu bile bile sürüklenir ya insan bazen o istemediği şeye. İşte kitap tamda bunu anlatıyor. Ama şunu sormadan da geçemiyorum ben yine "Yanlış kime göre yanlış"..... Neden diyordu neden, çevresinde onca güzel ve genç kız varken, neden ben.. Hazır ol şekerim cevap veriyorum. Toplum bilincinde ve ahlaki kurallarda sen ona yasaksın. Veee yasaklar her zaman cezbedicidir.. Acı belki ama gerçek.. Ah ahhhh kısacık bir hikayede ne çok şey anlatmışsın sevgili Cemil Süleyman.. " Vaktiyle kendisi için açılan kollar, şimdi kim bilir kimi kucaklıyordu. Nihayet, bunun da öyle olacağına şüphe yoktu" işte aşkı zehirleyen en kötü şey.. Şüphe ve paranoya. Bitmesinden korkarak yaşanan aşk elbet bir gün biter. Ve belki de bitmelidir.
Siyah GözlerCemil Süleyman · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20264,057 okunma
Puan vermedi·216 syf.··
2021 12. kitabı
#okudumbitti #KurbanSaid #AliVeNino #215sayfa Selam canlar. Bu kitabı market reyonunda gördüğümde çok itici gelmiş elim bir türlü gitmemişti almaya. Açıkçası çokta incelememiştim. Kitap markette birkaç hafta kaldı ve bu süreçte kitap gruplarından birinde arkadaşlardan biri bu kitabı yorumladı. O kadar güzel bir yorumdu ki inşallah halen vardır diyerek ertesi gün koştur koştur gittim markete ve o artık benimdi. Kitap kapağında yüzyılın aşk hikayesi diye yazmışlar ya hani. İşte bu kitap için bence büyük bir haksızlık olmuş. Çünkü kitap her ne kadar Ali ve Nino'nun aşkını anlatsa da, savaşın gölgesinde yaşanan bir aşkın nelerden etkilendiğine tanıklık ediyoruz. O kadar çok öfkelendirecek cümle, o kadar çok hayret edebileceğimiz yaşanmışlık var ki kitapta hangi birine değineyim bilemedim. Kitabı bitirdiğimde yaşadığım hayata, çevreme ve bilinç düzeyime bin kez şükrettim.. Alıntı paylaşmayacağım. Çünkü tartışmaya çok açık cümlelerle dolu kitap. Alın okuyun. Pişman etmeyecek bir eser...
Ali ve NinoKurban Said · Elhamra Yayınları · 20183,282 okunma
Puan vermedi·110 syf.··
2021 11. kitabı
#okudumbitti #ŞuleKöklü #KızılırmakÇocukları #110sayfa Selam canlar. Yazarın okuduğum ikinci kitabı Kızılırmak çocukları. İlk kitap yanık maske oldukça hoşuma gitmişti. Orada verilmek istenen mesaj beni çok etkilemişti. Bu kitapta yazar bizi biraz daha gerilere götürerek çocuk dünyamızın aslında ne kadar güzel olduğunu anlatıyor. Okurken şunu düşündüm. Bir çocuğun gözünde dünya onun hayal dünyası kadar.. Hayallerimizi çeşitlendirmek, güzelleştirmek, eşsizleştirmek aslında bizim elimizde. Kitapla çocukluğunuzun güzel anıları canlanacak gözünüzde. 80ler 90lar çocuğu olanlar özellikle. Hiçbir şey değilse bile kan kardeşliği denilen bir şey vardı ya hani o yıllarda. İşte o günlere gidecek belki de yollarınızın çoktan ayrıldığı, hayatın sizi farklı yerlere yönlendirdiği için görüşemediğiniz o kan kardeşinizi anımsayacaksınız. Neyse. Kitapla ve sağlıkla kalın.. "düşmanlığı dağıtan tek şey dostluktu" işte çocukların dünyası "bir çocuk ağlayıp gözyaşı yere düşerse bundan daha büyük bela yoktur" "Müzeyyen Öğretmenin yüzü öğrenme tahtamdı. Kaşı, gözü, burnu, ağzı hiç susmuyordu"
Kızılırmak ÇocuklarıŞule Köklü · Şule Yayınları · 201948 okunma