#okudumbitti
#JennyDownham
#BenÖlmedenÖnce
#366Sayfa
#OcakAyı9cuKitap
Ben bu kitabı yorumlamayacağım. Sadece şu kadarını söyleyeceğim, kitap 16 yaşında kanser hastası bir kızın hikayesini anlatıyor. Aynı süreci yaşayan biri olarak kitaba yorum yapmam çok zor. Ancak alıntılarla yorumlayabilirim heralde bu kitabı......
"sol akciğerimde hücrelerin çoğaldığını, bir vazoyu yavaş yavaş dolduran küller gibi yığıldıklarını hissedebiliyorum. Çok yakında nefes alamaz hale geleceğim"
"Ama anlayamaz. Geride yaşayacağı koca bir hayat varken nasıl anlayabilir ki?"
"Azıcık uzayacağına, köküne kadar kazınmış saçlarım bile harika görünüyor"
"Enerjimi gerektiğinden fazla tükettiğimde, daha sonra mutlaka bedelini ağır ödüyorum"
"Bırak kaygılansın. Önemli değil. Senin durumundaki biri için olayların sonuçları yoktur"
"Listemdeki on maddenin onunu da yapmadan ölmeyeceğim"
"Göğsümdeki buruşuk deriye bakıp kaşlarını çatarak 'bu ne' diye soruyor.
Hastaydım.
Sorunun neydi.
Ağzını öpücüklerle kapatıyorum" bazen anlatmak öyle zor ki
"Belki aşık olacağız. Belki Jake bir tedavi yöntemi bulacak ve ben de sonsuza kadar yaşayacağım"
"İyimser olmak bağışıklık sistemini güçlendirir.
O zaman hasta olmam benim suçum öyle mi?"