Birini kaybetmek ölmek gibi bir şeydir. Ama farkı şudur: Ölümde yas tutarsın, ardından ağlarsın, kabul edersin. Ama birini kaybettiğinde yas tutman bile anlamsız gelir, çünkü o hâlâ bir yerlerde nefes alıyordur, gülüyordur, yaşıyordur... Sadece artık seninle değildir. Ve bu, ölmekten bile ağır gelir insana. Ölümde kabullenmek zorunda kalırsın. Giden artık geri gelmeyecektir ve sen onun anılarıyla yaşamayı öğrenmek zorundasındır. Ama birini kaybettiğinde, o hâlâ dünyadadır. Sadece sana ait değildir. Yolda yürürken karşılaşma ihtimalin vardır, başka birinin yanında gülerken görme ihtimalin vardır. Birinin onu sevdiğini duyma ihtimalin vardır. İşte bu, insanı öldüren şeydir.
Çünkü ölümü kabullenmek mümkündür ama hâlâ hayatta olup da senin için ölmüş birini kabullenmek imkânsızdır.
@gri1zaman