Tamara

Tamara
Sizin ahlakınız benim ahlakım değildir. Vicdanınız da benim vicdanım değildir… Camus. O zaman ne istiyorum? Kendime soruyorum. Cevap hiç değişmiyor. Hiç. Zaten ben de olan o…Hiç. *İmeros: Aşk, tutku istek. “Compos sui”
Bazı erkekler kadının ışığına âşık olur; bazıları o ışıkta kendi gölgesini görünce kaçar. Aurası yüksek kadın yalnızca güzel kadın değildir. Onun kendine ait bir alanı, sözü, bakışı ve sezgisi vardır. Kolayca şekillendirilecek, kurtarılacak, yönetilecek biri değildir. Bir erkeği istediğinde, muhtaç olduğu için değil; gerçekten seçtiği için ister. İşte bu, bazı erkeklere ağır gelir. Çünkü böyle bir kadının yanında erkek, sadece erkek olduğu için otomatik değer görmez. Kendini gerçekten ortaya koyması gerekir. Zekâsıyla, cesaretiyle, duygusal olgunluğuyla, dürüstlüğüyle orada bulunmalıdır. Bu da içten içe yetersizlik hisseden erkeklerde korku yaratır. Reddedilmekten değil sadece: yetememekten korkarlar. Daha pasif, “al beni taşı, beni kurtar, beni besle” diyen kadın ise bazılarına daha güvenli gelir. Çünkü orada erkek kendini güçlü, gerekli ve merkezde hisseder. Kadının ihtiyacı, onun egosunu okşar. “Ben olmazsam eksik kalır” duygusu verir. Oysa bu her zaman sevgi değildir; bazen erkeğin kendi güçsüzlüğünü kadının muhtaçlığı üzerinden örtmesidir. Aurası yüksek kadın ise erkeğin iktidarına değil, varlığına bakar. Onun karşısında oyunlar, küçük üstünlükler, yarım cesaretler işe yaramaz. Çünkü o kadın yalnız kalmaktan ölüm gibi korkmuyordur. Kendini kaybetmemek için sevgiden vazgeçebilir; ama sevgi uğruna kendini küçültmez. Mesele kadının ışığının fazla olması değildir. Mesele bazı erkeklerin o ışıkta rahat edememesidir. Çünkü güçlü bir kadın erkeği küçültmez; sadece onun gerçek boyunu görünür kılar. Tamara.
Reklam
Bence bu dükkanı kapatın artık. Cidden kitap okuma hevesim kırıldı. Bir haftadır platform tüplü tv gibi karıncalar oynuyor. 🥶🥶🥶
canı cehenneme! Bir adam, çaresizliğinin, ezikliğinin ticaretini yapabilirse eğer,
Sayfa 74·Kitabı okudu
Kesinlikle sana katılıyorum tatlım:D
Bir erkeğin, kadını nasıl yaşatabileceğidir önemli olan. Mutlu yaşatabiliyor mu, yaşatamıyor mu? Yaşatamıyorsa hiçbir hakkı yoktur o kadında ...
Sayfa 73·Kitabı okudu
Erkek değil mi, hepsi de aynıydı, kendi dışlarındaki her şeyi görmezden gelirlerdi.
Sayfa 73·Kitabı okudu
Reklam