Yazardan okuduğum 5.kitap uzun zamandır kitaplığımda sona sakladığım* kitaptı aslında. Feride'nin adını & öğretmen olduğunu kitabı okumadan bilerek başlamıştım ama. Kısacık konusuna değinip yazardan okuduğum kitaplar arasında 4.sıraya neden koyduğumu açıklayacağım. Öneridir-öneri değildir* belirtmeden başlıyorum.
Feride, küçük yaşta anne-anneanne & babası kaybetmiş ele avuca sığmayan bir çocuktur. Eğitimini Fransız Mektebinde gördüğü dönemlerde yazları teyzesiyle & çocuklarıyla zaman geçirmektedir. Teyzesinin oğlu da sarışın, yakışıklı, pek kibar Kamran'dır. Herkese yaptığı yaramazlıklar bir tek Kamran'a sökmemektedir Feride'nin. Çok uzatmadan çevrenin de yardımıyla birbirlerini sevdikleri ortaya çıkar & nişanlanırlar. Düğünlerinden 3 gün öncesine dek de heyecanlı telaşlar devam eder. Derken bir kadın çıkagelir & Feride Kamran'ı, evini terk eder. Yeni mezun olduğu için Maarif Müdürlüğünü ziyaret edip muallime olmak için başvurur. Asıl hikaye burada başlar...
Kitapta yazılan kelimeleri kullanarak Feride'yi tanımlıyorum: Kibirli, nazlı, yaramaz & çocukça davranan. Ben bu karakterle empati kuramadım işin aslı ne çocukluğunda ne de öğretmen olduğunda (öğretmenliğimde benzer anılarım olmuştu, hala daha sindiremediğim, zaman zaman aklıma gelince canımı sıkan) Ama yazardan Acımak* kitabını okurken sonunda tüm hislerimin tepetaklak olduğunu dün gibi hatırladığım için Reşat Nuri'ye bu konuda güvenerek devam ettim hep. Olmadı, Atam sevmiş, benim için de artı puanlar oradan geldi çoğunlukla ama birçok yazardan farklı türde fazlasıyla Türk Edebiyatı Klasiği okumuşsanız tatmin etmeyecektir sizi de benim gibi.
Spoiler: Feride aşırı hırçın bir karakter benim için, sevginin türlü şekilleri vardır ben Kamran & Feride arasındaki şeklini ilk defa okudum, yeşilçam seven biri olarak hiç