yaşadıklarımdan hayal ettiklerimi çıkarttığımda geriye kocaman bir hayal kırıklığı kaldı gerçi matematik oldum olası zayıf bende ama konu bu değil şimdi...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Gerçek bir devrimci mi görmek istiyorsun?
İşte burada gerçek bir devrimci var; Yalnız Ardıç.
Yüzyıldır burada tek başına zamana ve olaylara şahitlik eder.
Asla suçlamaz, yargılamaz, savunmaz.
Ama gölgesini de kimseden ve hiç bir şeyden esirgemez.
Bütün devinimi kendi içindedir.
Burada böyle tek başına ve dimdik durur.
Eşhedü der. Ben şahidim.
Yargıç değilim, savcı değilim, avukat değilim.
İşte bu gerçek bir duruştur.
Devrimci duruşu,
Müslüman duruşu,
insan duruşu.
Ben de gerçek bir devrimci görmek istedim.
Bu yalnız ardıca geldim.
Bunun böyle tek başına ve dimdik duruşu çok etkiledi beni.
Ben gerçek bir devrimci nasıl olur ondan öğrendim.
Onun gibi eşhedü demeyi öğrendim.
Eşhedü.
Ben şahidim.
Herkes duysun:
Yargıç değilim yargılamam,
Avukat değilim savunmam,
Savcı değilim suçlamam,
Herkes ve her şey duysun.
Kendime şahidim, zamana şahidim, sonsuzluğa şahidim.
Ve herkes ve her şey de şahit olsun ki,
bu devrimci duruşumla bütün evreni selamlıyorum.
Ve tıpkı bu yalnız ardıç gibi tek başıma dimdik
herkesi ve her şeyi kucaklıyorum.
Anılar defterinde gül yaprağı
Gibi unutuldum, kurudum
Başıma düşmüş sevda ağı
Bir başıma tenhalarda kahroldum
Sen kimbilir, rüzgârlı eteklerinle
Kimbilir hangi iklimdesin, ben
Sensiz bu sessizlikle
Deli gibiyim sensiz
Bu sessizlikle
Ayrılıkla başım belada
Gözlerini çevir gözlerime
Yoksa sensiz bu sessizlikle
Deliler gibiyim
Sensiz bu sessizlikle
~Cahit Zarifoğlu ~