Mustafa Kemal, her şeyi ve herkesi, kendisine kadar herkesi zaman zaman tenkit etmiştir. Fakat on beş yıl onun hususi meclislerinde bulunanlar bilirler ki, Mustafa Kemal, İsmet Paşa'yı bütün arkadaşlarından daima üstün tutmuştur. Onun zekâsına, faziletine, devlet idaresine güvenmiştir.
Barış Konferansı delegeliğinin ikinci adayı Rauf Bey'di. Ama Kazım Karabekir de, Rauf da kendi branşlarını yapacaklardı. Mustafa Kemal'e, kendi dediklerini dinleyecek ve şahsi şeref sağlama duygularına kapılmayacak biri lazımdı.