Tarık

Tarık
@Tarikbb
Öğrenme kim içindir, neye hizmet eder ?
Fıkıh öğrenmen,soyulmamak, utançlı duruma düşmemek içindir.Gökbilim öğrenmen, yıldızlara bakarak toprak fiyatlarının başka malların fiyatının ne zaman ucuzlayıp ne zaman pahalılaşacağını kestirmen içindir.Tıp öğrenmense ,bedenine bakmak ,onu sağlıklı tutmak içindir.iyi ama ,sen yalnızca beden değilsin ki! Beden attır, sen binicisin.Sen koşan atı yönetmiyorsun , o seni dilediği yere götürüyor...
Sayfa 42
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Sahi 5 yaşındayken sizin aklınızdan neler geçiyordu?
9/10
·204 syf.·
2019 1. kitabı
Beş yaşında bir çocuğun bunca hengame içinde kaybolacağını düşünerek kitabı kötülemek doğru değil, aksine yazarın kıvrak cümleleri ile konuyu nasıl anlattığına odaklanmak gerektiğini düşünmekteyim. Beş yaşından sonra çürümenin başlangıcı ifade ediliyor, aslına bakılırsa gün geçtikçe kirleniyor ve artık sistemin istediği oyuncular oluyoruz, çürüyoruz. Kitapta zaman zaman derin bir Oidipus Kompleksinin oluştuğunu gözlemliyoruz, canını acıtan bayan karakterlere bile merhamet etmekten geri durmuyor, acılarına empati yapabiliyor. Yazarın okuduğum ilk kitabı idi, yakın arkadaşı olan Murat Menteş bazı yerlere müdahil mi olmuş yada dostlukları yazılarına mı sirayet etmiş açıkcası anlamadım, fakat yazı stillerinin çok benzer olduğu aşikar. Son olarak '' bir gün toz zerrecikleri sizi bağrına basarsa , bilinki ya nirvanaya ulaştınız ya çıldırdınız.Hangisi olduğuna kendiniz karar vereceksiniz.'' der keyifli okumalar dilerim.
Edebiyat
Oğullar ve Rencide RuhlarAlper Canıgüz · İletişim Yayınları · 202013,2bin okunma

Tarık

, 2019 okuma hedefini ekledi.
2019 OKUMA HEDEFİ
16/50 kitap - %32 tamamlandı
16 kitap okudu
50 kitap
4.128 sayfa
2 inceleme
2 alıntı
kitap