Wilfred Bion’ın dediği gibi: “Güzellik en zor koşulları bile tahammül edilebilir kılar.”
Her şeyi anlamak zorunda değiliz. Güzelliğe tanık olmak da yeterli.
Tara Brach'ın dediği gibi: "Hayatlarımızdaki en büyük trajedi belki de, özgürlük mümkün olduğu halde yıllarımızı aynı eski kalıpların içinde tutsak kalarak geçirmemiz... İnsanları çekincesizce sevmeyi, sahici olmayı, çevremizdeki güzelliklerin tadını çıkarmayı, dans edip şarkılar söylemeyi isteyebiliriz. Ama biz her günümüzü hayatımızı eksilten iç sesleri dinleyerek geçiriyoruz."
CEHALET BİZİ KORKAKLAŞTIRIR. Yapmamız gereken en zor şey kendimize ve dünyaya dürüstçe bakabilmektir. Marcus Aurelius'un da kendine koyduğu hedeflerden biri "her şeye dosdoğru bakıp onları olduğu gibi görebilmek”ti.