Teoman Ergin Bersoğlu

Teoman Ergin Bersoğlu
@TeomanErginBersoglu
Atatürk Üniversitesi / Radyo ve Televizyon Programcılığı Mezunu, Müzisyen ve Yazar.
Müzisyen - Yazar
ÖnLisans
null
Kayseri, 13 Mayıs
17 okur puanı
Kasım 2021 tarihinde katıldı
Eylül
EYLÜL.... Eylül ayı ve sonbahar bizim en samimi mevsimimizdir. Sıcakların yavaş yavaş bizi terkettiği ve yaprakların hazin hazin dökülüp doğanın yeşilden kahverengiye boyandığı mevsimdir Eylül' ün başlangıcı ile Sonbahar 🍂🍁 Bu aydan itibaren yalnızlık ağır basar insan kalbine, hafif bir hüzünle, matem çöker. Ama müthiş bir huzuru vardır insanı alıp götüren. Bu yalnızlık yanına bir Kahve, Kitap ve biraz sessizlik ister. İlkbahar ve Yaz mevsimleri gibi sıcaklık, tatil, eğlence vaat etmez Eylül ve Sonbahar. Öyledir ki;  bu yüzden de içinde sahte, zevk sefa düşkünü kimseleri barındırmaz. Sahte kalabalıklardan uzaktır Eylül ve Sonbahar. Hele bir de Sonbahar yağmurları yağmaya başladıysa eğer, dünyanın yaz boyu üstünde bıraktığı bütün kirini, günahlarını alır götürür yok eder. Dedik ya yalnızlığı, matemi, huzuru sever Sonbahar. Soğuğuna dayanacak, yağmurlar yağdığında kendinden kaçmayacak insanı sever Eylül ve Sonbahar. Aynı yaşadığı aşk ve ilişkisinde zoru görüpte kaçmayan üstüne sevdasına daha çok ve daha sıkı tutunan insan gibi. Artık bitmiştir kolay zamanlar. Başlamıştır zamanı okulun ve çalışmanın daha sıkı. Daha geç gün doğar ve gün daha erken batar buna rağmen daha bi huzur kaplar insanın içini, Sonbaharın soğuğundan, yağmurundan zayıf insanların kaçtığından olsa gerek etrafından bu huzur bizimle var olur Sonbaharında Eylül'ün. Eylül bizim lise sevdamıza kavuştuğumuz aydır. 16 yaşımızda hasretin, özlemin bittiğini anlarız. 3 koca ayın nasıl geçtiğini ve yine lise sıralarında, tenefüsler de, okul girişi ve çıkışı sevdiğinin gül yüzünü görüp mutlu olacağımızı anladığımız ve daha çok mutlu olduğumuz aydır Eylül ve Sonbahar... Bu yüzden kalabalıklar gibi değilizdir biz Sonbaharı sevenler. Israrla ve mütemadiyen kalabalıktan kaçarız. Yalnızlığının zorlukları, soğuğu,
İnsan ve Duygular
Reklam
Beklediğimiz yerde etrafımızda dönen dünya kaderimizse, her gelene gülümseyip hayatımıza alıp giderken veda ediyorsak, yaşadığımız hayatın güzelliklerine ihanet etmiş sayılmaz mıyız. Peki bir ömür boyu sadece sevdiğimiz o kişi ve o şeye odaklanıp onun peşinde koşup kinetik enerjimizi ona harcıyorsak o zamanda geri de kalan dünyayı ve kaderimizi de es geçmiş omuyor muyuz? Teoman BERSOĞLU #KurtAdamınKitaplığı #TeomanBersoğlu #1000Kitap #Hayat
İnsan ve Duygular
Sonbahar Yaprakları
Yaşamasını bilmeyişimiz düşen ağaç yapraklarını toplayıp çöp kovasına atışımızdan belli. Öyle kibirliyiz ki doğanın kanunlarına karşı çıkıyor ha bire sonunda yenilip tepetaklak olduğumuz halde yine de vazgeçmiyoruz doğa ile savaştan. Çiçekleri seviyoruz koparıyoruz, hayvanı seviyoruz, köle muamelesi yapıyor ve zorla kendimizi ona sevdiriyoruz. Bizim için üretilen eşyaları bile hor kullanıyoruz. Yağmurlardan kaçıp saklanma konusunda ise üstümüze yok. Sorsan herkes deniz aşığı ama denizi de kirletmek yine insanoğlunda; ki doğayı artık zenginler kendine göre planlayıp, pazarlıyor. Sadece kendilerinin kullanabileceği bir meta haline getiriyor. Fakire yağmur dert, soğuk hava, kar, çamur, sıcak hava, herşey dert. Anlayacağınız yağmur ve kar artık sadece fakirlere romantik yağmıyor. İnsanın insanı kullanmasından bahsetmiyorum bile. Sırf keyfi için, güç gösterisi için ve övünmek için aile kurup çocuk yapmasından tiksiniyorum. Ama en kötüsü de bu işte! Düşer düşmez sonbahar yapraklarını toplayıp çöp kutusuna atmak ve temizlik yaptığına inanmak. Bu her zaman bana acımasızca gelmiştir.   Teoman BERSOĞLU 💙🍁 🍂 🍃 ☘️       #Autumn #Eylül #Sonbahar #KurtAdamınKitaplığı #TeomanBersoğlu #September #1000Kitap
1000Kitap
Sevgisizlikten Ölürüz...
İnsan ne ile yaşar. Ne gerekir insanın hayata tutunabilmesi için. Önce gerçekten sevmenin ne olduğunu bilen ebeveynler. Peki sevgi nedir nasıl aktarılmalıdır karşı tarafa. Neden varlığımız doğduğumuz andan hatta anne karnına cenin olarak düştüğümüz ilk evreden bu yana hayatta kalmak için tutunmak için yaşamak için sebepler arar. Tabiki ilâhi bir mucize gücün bizi hayatta tuttuğu ve kaderimize yön verdiği bir gerçek. Kaderin binbir şekilde kaos ve fırtınalara geçtiği zamanlarda olacaktır elbet. Bir çok şey yaşarız hayatta ve adına da sınav deriz. Sebebini bildiğimiz ve bilmediğimiz olaylar. Psikoloji alanında uzmanlık yapmış çok değerli hocaların elbette insan yaşamına dair çok muhteşem bulguları vardır ve bir çok kez en derinlerde enkazlarda, çok ağır yenilgilerle, ağır yaralar alarak yaşamdan uzaklaşmış, kendi yaşamına dahi son verecek noktaya gelmiş bireyleri kurtarırlar ve hayata döndürürler yeniden. Ama hayatını belli bir noktaya getirmiş nefes alan, kalbinde iyilik taşıyan herkes tek bir cevap arar hayatında ve aklında ki tüm sorular onu tek bir cevaba yöneltir. Aşkla, sevgiyle, hasretle ve özlemle bağlanmak ister birine. Bunu bulamadığında ise çeşitli bağımlılıklar bulur kendine içerisinde ki o sevgisizliği tedavi edebilmek için. Üstelik bazen insan bile isteye kendine de zarar verir. Kendine iyi geldiğini inandığını düşünüp yapar bunu çok kez. Hatta zararını görse bile yine de vazgeçmez o bağımlılıklarından. Oysa derinlerde başka bir sebep yatar hep. Çok kez de inanmıyorum ben sevmenin ve sevginin hiçbir türüne der. Kovar sevgiyi ve tüm sevilmeleri kalbinden. Ta ki bir çift aşkla bakan gözler onu alıp götürene kadar kalbinin en derinlerine, onun yüreğinde çiçekler açtırana kadar sevmeyi ve sevilmeyi unutmuş her birey inanmaz gerçek sevginin varlığına
İnsan ve Duygular
Puan vermedi·64 syf.·
Beğendi
·
2022 77. kitabı
Cemal Süreya
7.3/10 · 21,8bin okunma
Reklam