...en düşük rütbeli askerden başkomutana kadar hiçbirinden muharebede tam olarak neler yaşandığını öğrenemezsiniz. Ama iki, üç gün sonra raporlar gelmeye ve düşük çeneliler, görmedikleri muharebede neler olduğunu anlatmaya başlar; sonunda genel rapor hazırlanır ve ordunun genel görüşü bu rapor doğrultusunda şekillenir. Kendi şüphelerinin ve sorularının yerine bu yalan, ama açık ve her zaman övgü dolu senaryoyu koymak herkesi rahatlatır. Çarpışmaya katılmış birine, neler yaşandığını bir iki ay sonra sorarsanız anlattıklarında yaşananların o eski, ham halini bulamadığınızı hissedersiniz, çünkü o da artık rapor doğrultusunda anlatmaktadır.