Samet

Samet
@Tharnel
"Sen, insanlar sana iyi davranınca mutlu oluyor musun?" "Evet, eh, mutlu oluyorum." "Emin misin? Ben öyle değilim. Bazen, insanlar bana çok iyi davranırsa kendimi kötü hissederim." "Ne zaman, mesela?" "İnsanlar, şeklen iyi davrandıklarında. Ama iyiliği, iyilik olsun diye yapmadıklarında." "O dediğiniz oluyor mu ki?" "Birisi sana, "Yeni yılın kutlu olsun," dediğinde sahiden kutlanmış gibi hisseder misin?" "Şey..." "Hissetmezsin, değil mi? Benzer şekilde, karnını tuta tuta, yerde yuvarlana yuvarlana gülen hiç kimse, sahiden gülmüyordur. İyilik de böyle bir şey işte. Sırf görevim bu diye iyilik eden insanlar vardır.
Sayfa 156·Kitabı okudu
Edebiyat
Reklam
"Annenin dediğini dinlesen iyi olur. Zamane gençleri, bizim zamanımızdaki gençlerden farklı olarak güçlü birer ben duygusuna sahipler; fena bir şey bu. Bizim şoseilik yaptığımız dönemde, yaptığımız şey ve olduğumuz şey birdi, birbirinden asla ayrılmazdı. Her şey, zat-ı şahane için, ana babamız için, ülke için, toplum için, diğer prensipler içindi. Kısaca söylersek, eğitim sistemimizin yetiştirdiği herkes son derece ikiyüzlüydü. Toplum değişip de, bu ikiyüzlülük artık sökmemeye başlayınca, bireycilik ideolojisi damla damla ülkeye sızdı ve bu sefer de benmerkezcilik anormal bir şekilde yayıldı. Geriye sadece eski devrin ikiyüzlüleri ve onların karşısında duran şimdinin abes teşhircileri kaldı...
Sayfa 155·Kitabı okudu
Edebiyat