"Sen, insanlar sana iyi davranınca mutlu oluyor musun?"
"Evet, eh, mutlu oluyorum."
"Emin misin? Ben öyle değilim. Bazen, insanlar bana çok iyi davranırsa kendimi kötü hissederim."
"Ne zaman, mesela?"
"İnsanlar, şeklen iyi davrandıklarında. Ama iyiliği, iyilik olsun diye yapmadıklarında."
"O dediğiniz oluyor mu ki?"
"Birisi sana, "Yeni yılın kutlu olsun," dediğinde sahiden kutlanmış gibi hisseder misin?"
"Şey..."
"Hissetmezsin, değil mi? Benzer şekilde, karnını tuta tuta, yerde yuvarlana yuvarlana gülen hiç kimse, sahiden gülmüyordur. İyilik de böyle bir şey işte. Sırf görevim bu diye iyilik eden insanlar vardır.