Yabancı okulların amaçları hakkında ortaya atılan iddialar şu şekilde sıralanabilir:
1) Faaliyet gösterdikleri bölgedeki halka Hristiyanlık inancını yaymak,
2) Mensubu bulundukları yabancı ülkelerin, Osmanlı Devleti üzerindeki menfaatlerinin takipçisi olmak ve Osmanlı Devleti'ni bölmek,
3) Kendi ülkelerinin ihtiyaç duyduğu ham madde için yeraltı ve yer üstü kaynakları araştırmak ve özellikle bu bölgelerde faaliyetlerini yoğunlaştırmak,
4) Her türlü siyasi ve ekonomik hareketleri desteklemek ve muhtemel bir karışıklığa zemin hazırlamak,
5) Osmanlı topraklarını sömürge haline getirecek fikri yapıyı kendi okullarında hazırlamak,
6) Kendi okullarında yetiştirdikleri yerli öğrencilerle bir seçkinler grubu oluşturarak Türk devlet politikasını yönetmek, hiç değilse etkilemek