Kendimizi anarşist ilan ederek, başkalarına, onların bize davranmasını istemediğimiz biçimde davranmayı reddettiğimizi; içimizden bazılarının güçlerini, kurnazlıklarını ya da yeteneklerini, bizi de huzursuz edecek biçimde kullanmalarına olanak tanıyan eşitsizliğe hoşgörü göstermeyeceğimizi de önceden ilan etmiş oluyoruz.
Osmanlı İmparatorluğu Endüstrileşme Devrimi'ni kaçırmış olduğu için çöktü.
Endüstrileşme Devrimi'ni kaçırmış olmasının nedeni ise Amerika'nın keşfiyle Avrupa'da başlayan değişim sürecinin dışında kalmış olmasıydı.
Amerika'nın keşfi ise, yine diyalektik olarak Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u fethetmesiyle Osmanlı İmparatorluğu'nun Doğu-Batı ticaret yollarına hakim olması ve Batı'nın yeni yollar aramasının bir sonucudur.