Caner Koç

Caner Koç
@ThinkingMan
9/10
·75 syf.·
2018 6. kitabı
Çayın tarihini, yapılışını, simgelediği sembolleri, dinlerle olan ilişkisini anlatan enfes bir kitap! Yazar, sadece çay hakkında değil sanat hakkında, Zen, Taoizm, Budizm, Konfüçyüsçülük gibi dinler hakkında ve -az da olsa- Japon mimarisinde kullanılan sembolizm hakkında bilgiler vererek yazmış bu muhteşem eserini. İncelemenin devamı spoiler içerir! İlginç bulduğum bilgileri sizlerle de paylaşmak istiyorum. Örneğin; çayın evrimi üç döneme ayrılmış. İlkinde tereyağı, tuz, soğan ve baharatlarla birlikte pişirilmiş. İkincisinde Budistler seremonilerinde kullanarak çaya kutsal bir anlam katmışlar. Son dönemde ise çayı demlemeyi öğrenmişler. Çayı bugünkü haline sokan ve baharat yerine tatlı şerbet kullananlar Tibetliler ve Moğollarmış. Japonya'da çay yüksek mertebedeki elçilere hediye edilecek kadar değerliymiş. Laotze'nın kurucusu olduğu Taoizm dini zaman içinde kılık değiştirerek çayseverlik haline gelmiş. Japonya'da çay odalarına girmeden ziyaretçiler önce sessiz bir şekilde tapınakta yürür, eğer samuraysa kılıcını bırakarak huzur içinde çay odasına gelirmiş. En fazla 91 santimetre yüksekliği olan bir kapıdan eğilerek giriş yapılırmış. Bu rütbeye önem verilmediğinin ve alçakgönüllülüğün simgesidir. Zaten Japonlar hayatlarının her alanında sembolizme önem veren bir topluluk. Bahçelerinde kullandıkları eşyalar, kaligrafi (shoudo) sanatına başlamadan önce yapılan meditasyonlar buna örnek olabilir. Spoiler bitti! Çiçekler bölümünde "Mutluluğumuzda da üzüntümüzde de çiçekler bizim kadim dostumuzdur." sözü bana Cem Karaca'nın İşte Geldik Gidiyoruz adlı şarkısını hatırlattı. "Doğuma da ölüme de çiçekler yolluyoruz." demiş büyük üstat. Japon kültüründen bahsederken Cem Karaca'ya geldim ama hemen kitaba geri dönüyorum. :) Bana çok şey kattığını düşünüyorum. Bir sürü alıntı
Yeme-İçme
Çay KitabıOkakura Kakuzo · Alakarga Yayınları · 2014603 okunma
Caner Koç
Tam Cem Karaca açtım. İşte geldik işte gidiyoruzu gördüm. 🤣🤣🤣🤣🤣 Allah Allah tesadüfe bak.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Teori pratik dengesiz ülke. CK®™
Oku adam ol diyorlar. Ama okuyoruz bu, sefer hayatı görmüyorsun diyorlar. Hayatı görüp de adam olan da çok az Okuyalım mı hayatımı mı görelim. Ee zaten üni lise ilkokul da Hayat öğretilmiyor. Sadece teorik şeyler. 12-13 sene okul ama 1-2 sene pratik. Eee ne zaman UYGULAYACAĞIZ? EEE NE ZAMAN YAŞAYACAĞIZ? Farklılıklar ülkesi. CK®™
Felsefe
Feza isimli okura yanıt verildi
Caner Koç
Doğru ve güzel yaklaşım. Yaşamadan anlayamayız.
Teori pratik dengesiz ülke. CK®™
Oku adam ol diyorlar. Ama okuyoruz bu, sefer hayatı görmüyorsun diyorlar. Hayatı görüp de adam olan da çok az Okuyalım mı hayatımı mı görelim. Ee zaten üni lise ilkokul da Hayat öğretilmiyor. Sadece teorik şeyler. 12-13 sene okul ama 1-2 sene pratik. Eee ne zaman UYGULAYACAĞIZ? EEE NE ZAMAN YAŞAYACAĞIZ? Farklılıklar ülkesi. CK®™
Felsefe
Feza isimli okura yanıt verildi
Caner Koç
Küçük yaşta hayatı okulun dışına çıkaratarak nasıl öğrenebiliriz O da önemli nasıl olmalı?
Teori pratik dengesiz ülke. CK®™
Oku adam ol diyorlar. Ama okuyoruz bu, sefer hayatı görmüyorsun diyorlar. Hayatı görüp de adam olan da çok az Okuyalım mı hayatımı mı görelim. Ee zaten üni lise ilkokul da Hayat öğretilmiyor. Sadece teorik şeyler. 12-13 sene okul ama 1-2 sene pratik. Eee ne zaman UYGULAYACAĞIZ? EEE NE ZAMAN YAŞAYACAĞIZ? Farklılıklar ülkesi. CK®™
Felsefe
Feza isimli okura yanıt verildi
Caner Koç
Sözü de sorgulayalım