" Bana kalırsa öğrenim görmüş zeki bir insanın faydalı olamayacağı kadar donuk, kasvetli şehir yoktur yeryüzünde.Diyelim ki bu şehrin hepsi geri, hepsi karanlıkta kalmış yüz bin kişi içinde sizin gibi sadece üç kişi var.Çevrenizdeki bu bilgisiz kitleleri aydınlığa kavuşturamazsınız, hayatınız boyunca o insanlar içinde siz de yavaş yavaş eriyeceksiniz ;hayat boğacak sizi ama bütün bütüne kaybolmayacaksınız,etkisiz olmayacaksınız.Sizden sonra altı kişi gelebilir sizin gibi, sonra on iki sonra daha çok.Derken çoğunluk sizin gibilerin eline geçecek.İki - üç yüzyıl sonra inanılmazcasına güzel olacak hayat.İnsanoğlunun böyle bir hayata ihtiyacı var ;madem o hayatı yaşayamıyor, o hayatı önceden görmeli, beklemeli , hayalini kurmalı o hayatın, o hayata hazırlanmalı ; bunun için de babasından, dedesinden daha çok şey görmesi, daha çok şey bilmesi gerekiyor. Siz de faydasız bir sürü şey bildiğiniz için yakınıyorsunuz."