sıradanokur

sıradanokur
@Tr1881
"insan, sevdigini yalniz birakmaz. Eger biraktiysa sevmemis demektir." Sabahattin A
Şiir
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Sevgiye gelelim... Herkes birilerine sevgi duydugunu iddia ediyor. Ama altina bakmak kimsenin aklina gelmiyor bu duygunun. Örneklerle gideyim: Sevgiliniz var. Tabiki seviyorsunuz yoksa neden iliskiniz olsun ki? (Baska mezular da var bu konu ile ilgili ama su an konumuz sevgi.:)) Durun daha basite inelim: Sevgiliniz için "bana mesaj atsin devamli beni arasin" "Neden haber vermiyor?" Artik hatta tuvalete giderken bile haber verilmesini isteyecek düzeyde isteklerin olmasi nedir? Bunlar hep beklentidir. Bencilliktir! Bencilce kendi hazlarini giderme ihtiyacidir. Bunu sevgi diye adlandirarak, aslinda ego beslenmesini saglamaktir. Bu bencilce olan sevgidir. Arkadaslik iliskileri, aile iliskileri vb. hepimizin içinde bulundugu birçok iliski aslinda çikar üzerine kuruludur ve bencillikten oteye gidememektedir. O zaman nedir asil sevgi? içinde merhamet olan sevgidir. Kargisindaki kisinin hem sevincini hem acisini paylasabilmektir. Özellikle de acisini... Kargisindakinin rahat olmasini, aci çekmemesini istersin. Onun hissettiklerini içsellestirir duyumsarsin. Kendini onun yerine koyar, sanki onun bedenindeymis gibi yasadigi aclayi yasar, hissedersin. Bu sekilde de ona acima ve merhamet duyarsin. Onun aci ekmesine engel olmaya galisirsin. Yeri gelir onun için kendini feda edebilirsin. Bu da seni sevgiye götürür. Bu duygu sayesinde de sevdigin kisiler ile arandaki engeller kalkar, duvarlar yikilir. Bambaska bir durumdur bu içinde hem aciyi hem sevgiyi barindiran...
Sayfa 120
İyi insanları üzmeyin ..Herkes iyi olmayabilir..
Fakat, nasil ki bakiri altin yapmak imkansizsa; kötü yürekli bir insani iyi bir insana gevirmek de bu derece imkansizdir. Böyle bir durumun gerçeklesebilmesi için kisinin yüreginin verinden sökülüp degistirilmesi gerekirdi.
Sayfa 127
Aglama eyleminin temelinde sevgi, merhamet ve hayal vardir. Bu sebeple de kati kalpli ve hayal gücü olmayan insanlar kolay kolay aglamazlar. insanlar, tam da bu sebeple aglayan insanlari yumusak kalpli ve iyi yürekli olarak tasavvur ederler.
Sayfa 55
Birisi bizim igin gergekten çok degerliyse, bunu ondan sanki bir suçmus gibi gizlemeliyiz. Bu elbette pek sevindirici degildir, ama dogrudur. Birakin insanlari, kopekler bile buyuk dostluklara katlanamazlar.