melomaniac

Martin - R*th ilişkisi neden harika yazılmış
10/10
·517 syf.··
Beğendi
·
2023 3. kitabı
Çoğu kişi Martin ve R*th ilişkisini R*th'un Martin'e kazık attığı mutsuz bir son olarak görüp pek sevmiyor lakin bence kurgusal bir ilişkiyi değerlendirirken derinlik, psikolojik tutarlılık, karakter gelişimi, yazarın işlenmesi zor konular seçecek cesarete sahip olması gibi şeyleri de değerlendirmeliyiz ve bunlara baktığımızda Martin - R*th ilişkisi epey sağlam yazılmış. Şimdiye kadar yazılmış en iyi karakter gelişimlerinden birine sahip Martin için R*th yalnızca hoşlandığı kişi değil, o bir sınıfın temsilcisi. Nasıl tanıştıklarını hatırlayın; Martin R*th'un kardeşini kurtarır ve o da teşekkür için Martin'i evine davet eder. O ev, sosyokültürek seviyesi düşük Martin için çok büyüleyicidir. Burada hiç bilmediği yepyeni bir yaşam tarzı olduğunu anlar ve kendisini ister istemez küçük hisseder. Hayran kaldığı o ortamda, o ortama ait insanların arasında bir yabancıdır. Bu hislerin ortaya çıkışında orada tanıştığı R*th da etkili olmuştur. Martin bu kızın sadece güzelliğinden veya karakterinden etkilenmez, R*th'un sosyoekonomik olarak kendisinin bu kadar altındaki Martin'le konuşması bile tevazusunu ve iyi niyetini göstermektedir ona göre. Martin'in duyguları karşılıklıdır. Bu yüzden ikisi tekrar tekrar konuşmaya başlarlar ve ikisi de hayatlarını paylaşmak istemektedir. Lakin bu evliliğin önünde büyük bir engel vardı: R*th Martin'in çok üstündeydi. Bu yüzden Martin'in önce R*th'a yetişmesi gerekiyordu. Martin hem hayran olduğu bu sosyokültürel sınıfa girebilmek için hem de R*th'la evlenebilmek için sıkı çalışmaya başlar. Yeteri kadar okuyup R*th'un çevresinin kabul edebileceği saygın bir meslek edinse yeterliydi aslında lakin Martin okudukça edebiyatı sevmeye başlar ve yazar olmak ister. Bu isteği R*th anlayamaz çünkü onun için edebiyat, içinde bulunduğu sınıfın bir
Edebiyat
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
melomaniac
Sansürlemen çok hoş olmuş 😃
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Çalışmadan Başarısız Ol Bence
8/10
·176 syf.··
2026 3. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 25 Ocak 2026 14:06
Şöyle iki soruluk bir anket yapsam acaba sonuç nasıl olurdu? 1) Çalışınca gerçekten başarıya ulaşılabiliyor muyuz? 2) Çalışmadan başarıya ulaşan var mı? Sonuç ne olursa olsun herkes biliyor ki şu anda çalışarak başarı elde edenlerin değil, çalışmadan başarıya (elde etmek istediği şeye) ulaşanların dünyasında yaşıyoruz. Ülkemizde sanki görünmez bir güç şöyle hükmediyor: Eğer ki kafanda yapmak istediğin, başarmak istediğin bir şey varsa o konu hakkında olabildiğince az şey bil ve elinden geldiğince liyakatsiz ol. Halihazırdaki meslek erbaplarına baktığımızda gördüğümüz bu. Olabildiğince liyakatsiz hakimler, savcılar, doktorlar, siyasetçiler (en başta da onlar gelir), öğretmenler, özellikle de bir devlet dairesinde çalışan memurlar… vb. (İstisnalar tabii ki var ama bu genel kaideyi bozmadığı için rahatlıkla ifade edebiliyoruz.) Bu liyakatsizler sadece liyakatsiz olduğu için başarmıyorlar tabii ki. Arkalarında her zaman ya para ya da güç vardır. Onlar da bunun bilincinde olduğu için çalışmazlar. Nasıl olsa zamanı geldiğinde babacığı veya dayısı onun “başarısını” yıllar öncesinden hazırlamıştır. Ee, paramız ve gücümüz yoksa ne yapalım? Her şeyi boş mu verelim? Bu da olmuyor… Hayatta kalmak için güç sahiplerinin işini görecek, iş bilen insanlara ihtiyaçları var, yani bir nevi kölelere!! Köle olmak bile liyakat ister… Bana kalırsa yine de çalışalım. Bir şey elde edeceğimizden değil. Çalışmayıp ne yapacağız :D Belki bir şeyler değişir, yani çok çalışınca bir gün dürüm döner yerine iskender yeriz… Bu da bizi mutlu eder :)) Kitabı özetleyen kısa bir video bırakıyorum :)
Kalk Çalış Başarısız Ol!Behçet Yalın Özkara · Kronik Kitap · 20241,829 okunma
melomaniac isimli okura yanıt verildi
melomaniac
Hipokampus 🌷🙏🏻
Çalışmadan Başarısız Ol Bence
8/10
·176 syf.··
2026 3. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 25 Ocak 2026 14:06
Şöyle iki soruluk bir anket yapsam acaba sonuç nasıl olurdu? 1) Çalışınca gerçekten başarıya ulaşılabiliyor muyuz? 2) Çalışmadan başarıya ulaşan var mı? Sonuç ne olursa olsun herkes biliyor ki şu anda çalışarak başarı elde edenlerin değil, çalışmadan başarıya (elde etmek istediği şeye) ulaşanların dünyasında yaşıyoruz. Ülkemizde sanki görünmez bir güç şöyle hükmediyor: Eğer ki kafanda yapmak istediğin, başarmak istediğin bir şey varsa o konu hakkında olabildiğince az şey bil ve elinden geldiğince liyakatsiz ol. Halihazırdaki meslek erbaplarına baktığımızda gördüğümüz bu. Olabildiğince liyakatsiz hakimler, savcılar, doktorlar, siyasetçiler (en başta da onlar gelir), öğretmenler, özellikle de bir devlet dairesinde çalışan memurlar… vb. (İstisnalar tabii ki var ama bu genel kaideyi bozmadığı için rahatlıkla ifade edebiliyoruz.) Bu liyakatsizler sadece liyakatsiz olduğu için başarmıyorlar tabii ki. Arkalarında her zaman ya para ya da güç vardır. Onlar da bunun bilincinde olduğu için çalışmazlar. Nasıl olsa zamanı geldiğinde babacığı veya dayısı onun “başarısını” yıllar öncesinden hazırlamıştır. Ee, paramız ve gücümüz yoksa ne yapalım? Her şeyi boş mu verelim? Bu da olmuyor… Hayatta kalmak için güç sahiplerinin işini görecek, iş bilen insanlara ihtiyaçları var, yani bir nevi kölelere!! Köle olmak bile liyakat ister… Bana kalırsa yine de çalışalım. Bir şey elde edeceğimizden değil. Çalışmayıp ne yapacağız :D Belki bir şeyler değişir, yani çok çalışınca bir gün dürüm döner yerine iskender yeriz… Bu da bizi mutlu eder :)) Kitabı özetleyen kısa bir video bırakıyorum :)
Kalk Çalış Başarısız Ol!Behçet Yalın Özkara · Kronik Kitap · 20241,829 okunma
melomaniac
Bu kitabın çalışmaktan kastı sadece iş mi? Mesela ders çalışmak, bilgi edinmek, ilimle aydınlanmak, tecrübe kazanmak da çalışmakla gelen şeyler ki bunlar da hayatı yaşamaya değer kılıyor.
PAYLAŞTIĞIM ALINTILAR ÜZERİNE:
Alıntıların altına o kadar açıklamalar ve örnekler vererek pekiştirmeye çalışıyorum. Okuyan arkadaşlar oluyor mu ? Yoksa kendim anlatıp kendim mi okuyorum ? Burası ne kadar "kitap alıntılarını" paylaştığımız bir uygulama olsa da aynı zamanda hep beraber öğrenebildiğimiz bir okuldur. Bilgi vermekten, ütopyalarınızı paylaşmaktan, yeni dünyalar yaratmaktan uzak durmayın. Her fikir başlangıçta bir "delilik" gibi görünse de sonrasında muhakkak ki "hakikat" olmuştur. Soyutlamalar yapamayan ve kendi ütopyasını yaratamayan toplumlar geçmişin çukurunda boğulurlar. Dünya yarattıkça ve ürettikçe değişir.
Alıntı
melomaniac
Bazen okunmadan beğeniliyor bence, eskiden şöyle bir sosyal deney yapıp tespit etmiştim:#207939467