Yemin ederim ki, her şeyi fazlasıyla anlamak bir hastalıktır, tam manasıyla hastalık. 7/140
Keşke sadece tembellik yüzünden hiçbir şey yapmasaydım. Tanrım, o zaman kendime ne büyük saygı duyardım. Tembellik de olsa belirli bir özelliğe sahibim, buna eminim diye kendime saygı duyardım. Benim için, "Kİm bu adam? " diye sorulunca "Tembelin biri." cevabını verirlerdi ki, bunu duymaktan son derece hoşlanırdım. Benim de kendime göre bir niteliğim, hakkımda söylenecek söz olurdu. "Tembel! " Şaka değil, bu unvan, bir mevki, başlı başına istikbaldir efendim. 21/40