Homeros tarafından yazılan, Tanrıların kendi aralarındaki çekişmelere ilişkin öykülerin, alegorik bir anlam ihtiva ediyor olsunlar ya da olmasınlar, devletimizin sınırları içerisinde anlatılmaları yasaklanmalıdır. Çünkü çocuklar neyin gerçek, neyin alegorik olduğunu birbirinden ayıramazlar. O yaşta akıllarına giren herhangi bir şey, büyük bir olasılıkla kalıcı ve değiştirilemez bir hale gelecektir. Bu yüzdendir ki, çocukların dinleyeceği ilk hikayeler erdemli olmak hakkında olmalıdır.
Her işin en önemli bölümünün başı olduğunu da bilirsin. Hele hele gençlerin eğitimi gibi konularda daha da önemlidir bu. Çünkü bir işin karakteri en başında belli olur. Bu dönemde istenilen sonuca daha kolay ulaşılır.
Eski bir sonbaharı, küçük kuşları anmak
Belki veda etmektir sana birkaç satırla...
Yine bir sonbahar da ordan yalnız geçersen
Beraber geçtiğimiz serin günü hatırla!..
Hüseyin Nihâl Atsız