Tuluhan Pusat

Tuluhan Pusat
@Tuluhan
Tarla derken?
10/10
·134 syf.··
Beğendi
·
2021 19. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2021 00:31
Bu kitaba inceleme yazısı yazıp yazmama konusunda çok kararsız kaldım. Nedeni herhangi bir linç girişimi ya da şikayet değildi. Gerçekten hakkını verebilecek miyim acaba düşüncesiydi. İnanç sahibi birisiyim. Ama bu demek değildir ki inançsız insanlara lanet ediyorum; ya da farklı inanışta olanları hor görüyorum. Ben vicdanıma göre hareket ediyorum. Önceden de pek çok kez belirttiğim gibi benim dinim vicdanımdır. Yani sadece kutsal kitapta yazıyor diye bir şeye körü körüne bağlanamam. Benim Allah'ım bu tür şeylere asla izin vermez asla. Benim Allah'ım diyorum, çünkü kutsal kitapta yazan Allah'la benim Allah'ım bir olamaz. Allah en büyük bağışlayansa eğer, bu tür şeylerin olmasına da izin vermez bence. "Çifte standart" da uygulamaz. Ayrıca bu kitapların taraflı yazıldığını düşünüyorum artık. Dikkat ettim de, hep kadınların bir eşya gibi alınıp verilmesi olayı var kitapta. Ödül olarak. "Sen şunu yap sana kızımı vereceğim; bunu da yap öteki kızımı da vereceğim". Bu ne bu? Kadınlara verilen değeri mi gösteriyor, yoksa kadının bir eşya olarak görüldüğünü mü? Mesela ben buna karşıyım. Daha sonra Lut kavmi olayı. Peygamberin kızlarını Sodom'lulara sunması, melekleri korumak adına.. Neden kadınların bir fedai gibi sürekli sunulması gerekiyor? Neden bir ödül olarak ya da rehine olarak veriliyor? Ve bu nokta değil de eşcinsellik olayına odaklanılıyor? Sevgi ne zamandan beri kötü bir şey oldu? İki insanın birbirini sevmesi ne zamandan beri kötü bir şey oldu? Bakın Lut Kavmindeki taciz tecavüz olaylarından bahsetmiyorum dikkat ederseniz, sadece eşcinsellikten bahsediyorum. Ayrıca Lut Peygamber'in kızlarını sunması sonucu olacak şey de bir taciz tecavüz değil midir? Hiç bu şekilde düşünülmüş müdür? Hayır. Neden? Çünkü Peygamber izin verdiyse öyle bir şey olamaz değil
Din
Din ve SeksTuran Dursun · Berfin Yayınları · 2010815 okunma
N. K. isimli okura yanıt verildi
Tuluhan Pusat
N. K. Sen bütün kıssalara hakimsin yansız yazabildiğine göre, öyle mi?
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Tarla derken?
10/10
·134 syf.··
Beğendi
·
2021 19. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2021 00:31
Bu kitaba inceleme yazısı yazıp yazmama konusunda çok kararsız kaldım. Nedeni herhangi bir linç girişimi ya da şikayet değildi. Gerçekten hakkını verebilecek miyim acaba düşüncesiydi. İnanç sahibi birisiyim. Ama bu demek değildir ki inançsız insanlara lanet ediyorum; ya da farklı inanışta olanları hor görüyorum. Ben vicdanıma göre hareket ediyorum. Önceden de pek çok kez belirttiğim gibi benim dinim vicdanımdır. Yani sadece kutsal kitapta yazıyor diye bir şeye körü körüne bağlanamam. Benim Allah'ım bu tür şeylere asla izin vermez asla. Benim Allah'ım diyorum, çünkü kutsal kitapta yazan Allah'la benim Allah'ım bir olamaz. Allah en büyük bağışlayansa eğer, bu tür şeylerin olmasına da izin vermez bence. "Çifte standart" da uygulamaz. Ayrıca bu kitapların taraflı yazıldığını düşünüyorum artık. Dikkat ettim de, hep kadınların bir eşya gibi alınıp verilmesi olayı var kitapta. Ödül olarak. "Sen şunu yap sana kızımı vereceğim; bunu da yap öteki kızımı da vereceğim". Bu ne bu? Kadınlara verilen değeri mi gösteriyor, yoksa kadının bir eşya olarak görüldüğünü mü? Mesela ben buna karşıyım. Daha sonra Lut kavmi olayı. Peygamberin kızlarını Sodom'lulara sunması, melekleri korumak adına.. Neden kadınların bir fedai gibi sürekli sunulması gerekiyor? Neden bir ödül olarak ya da rehine olarak veriliyor? Ve bu nokta değil de eşcinsellik olayına odaklanılıyor? Sevgi ne zamandan beri kötü bir şey oldu? İki insanın birbirini sevmesi ne zamandan beri kötü bir şey oldu? Bakın Lut Kavmindeki taciz tecavüz olaylarından bahsetmiyorum dikkat ederseniz, sadece eşcinsellikten bahsediyorum. Ayrıca Lut Peygamber'in kızlarını sunması sonucu olacak şey de bir taciz tecavüz değil midir? Hiç bu şekilde düşünülmüş müdür? Hayır. Neden? Çünkü Peygamber izin verdiyse öyle bir şey olamaz değil
Din
Din ve SeksTuran Dursun · Berfin Yayınları · 2010815 okunma
Tuluhan Pusat
Ben hala nasıl inanmaya devam edebiliyorsun onu merak ediyorum
RUH ADAM - Dikkat spoiler içerebilir!
Ruh Adam Hüseyin Nihal Atsız'ın en son neşredilen romanı olmakla birlikte üzerinde en çok konuşulan ve en çok incelenen romanıdır. Atsız'ı okurken lütfen önyargılarınızı bir kenara bırakıp öyle okuyun. Atsız da bizim, Sabahattin Ali de, diğerleri de . Hepsi Türk Edebiyatına katkı sunmuş, güzel dilimiz Türkçenin gelişmesi için çabalamışlardır. Romanın konusunu ordudaki görevine son verilen Selim Pusat'ın düş ile gerçek arasında yaşadığı sıradışı olaylar ve aşk duygusu oluşturur. Rivayet odur ki Leylâ Mutlak karakteri gerçekte Hanzâde Osmanoğlu'dur. Leyla Mutlak, soyadının çağrıştırdığı şekilde “Mutlakiyet” rejimini, yani Osmanlı Imparatorluğu'nu simgeler. Kadının, Selim Pusat’ın hayatındaki gizemli varoluşu, bir görünüp bir kaybolması, kendisini Osmanlı tahtının varisi sayması vs. söz konusudur. Atsız hakettiği değeri bulamamış, edebiyatımızın yapı taşı bir yazarımızdır. Onun şiirlerinde ve yazılarında ruh hali gerçekten uç noktadır. Son sayfasına kadar sıkmayacak bir döneme damgasini vurmuş Atsizin en değerli romanidir. Kitabin içindeki sözler ağızlara pelensenk olacak cinsten. Yastığımız mezar taşı,yorganımız kar olsun, “Vaktiyle bir Atsız varmış”, Var olsun! Keyifli okumalar diler, böyle güzel bir mecrayı bizlere sunduğu için 1K ekibine teşekkür ederim.
Ruh AdamHüseyin Nihâl Atsız · Ötüken Neşriyat · 201934bin okunma
Akşam Güneşi isimli okura yanıt verildi
Tuluhan Pusat
Bir kaç sayfa okuyayım diye başladım bitirene kadar duramadım.