Nesiller sonra makinelerimiz, evrendeki herhangi bir noktadan elde edilen enerji ile çalışacaklar. Bu fikir yeni değil... Gücünü topraktan alan Antheus'un mitinde de rastlıyoruz buna, müthiş matematikçilerimizden birinin teorilerinde de. Evren enerji ile doludur. Bu enerji statik midir, kinetik mi? Statik ise umutlarımız boşa çıkmış demektir. Kinetik ise -ki öyle olduğunu kesinkes biliyoruz- insanoğlunun makinelerini doğanın dişli takımına bağlamayı başarması an meselesidir.
Enerjinin kablolar olmadan ekonomik bir şekilde iletimi insanoğlu için her şeyin üstünde bir önem taşımaktadır. Kablosuz enerji iletimi sayesinde insanoğlu havaya, denize ve çöllere karşı mutlak bir üstünü kazanacaktır. Madencilik, pompalama, nakliyat, yakıt yakma gibi zaruretlerden kurtulacak ve israfın önüne geçecektir.