20. yüzyıl toplumunun da kendine göre bir dengesi vardır. Az öğrenciyle eğitim yapılması gereken kuruma çok öğrenci alınırsa, eğitim niteliksiz değişir ve bunalımlı işsizlerin sayısı artar... Diplomalı işsizin, eğitim görmemiş işsize benzemediği ve toplum için daha büyük sorunları yaratacağı açıktır. 20 yıldır gereksiz sayılara ulaşan ve niteliksiz eğitim veren liselerin mezunları üniversite kapılarında hücum ve etmektedir. Zavallı üniversite ise bu talebi karşılamaya hazırlıklı değildir ve aslında karşılaması da gereksizdir.
Biçare ihtiyarlar!.. Geçmiş hatıraları akıllarına getirdikçe hüzünlenirler. Çünkü ömürlerinde geçirdikleri sevinçli günleri andıklarında o günlerin bir daha geri gelmeyeceğine üzülürler.