Son Osmanlı padişahı Sultan Vahidettin ile Mustafa Kemal'in son görüşmesi:
-"Paşa paşa, şimdiye kadar devlete çok hizmet ettin, bunların hepsi artık bu kitaba girmiştir, (elini bahsettiğim kitabın üstüne bastı-ilave etti) tarihe geçmiştir, bunları unutun,asıl şimdi yapacağın hizmet hepsinden mühim olabilir.Paşa paşa,devleti kurtarabilirsin! "
Bu sözler ile hayrete düştüm.Acaba Vahüdüddin benimle samimi mi konuşuyor?O Vahidüddin ki ecnebi hükûmetlerinin yüzüncü derecede aletleri ile temas arayarak,devletini ve saltanatını kurtarmaya çalışıyordu. Bütün yaptıklarından pişman mı idi? Aldatıldığını mı anlamıştı?Fakat böyle bir tahmin ile başka bahislere girmeyi tehlike addettim.Kendisine basit cevaplar verdim:
-"Hakkımdaki teveccüh ve itimada arz-ı teşekkür ederim.Elimden gelen hizmette kusur etmeyeceğime emniyet buyurunuz."