Şirazlı Sadi'nin insani nasil tarif ettigini not ettim defterime:"Yek katre-i hunest ve hezar endişe"yani "Bir damla kan ve bin endişe ".Işte unutmayi başaramayan insanin trajedisi bu sözlerde gizliydi.Ömrunu endiseyle tamamlamaya ve sürekli aci çekmeye mahkum olan bir zavallı ruh... Mevlana diyordu ki : Geçmişi unut koy bir kenara, yeni bir sayfa aç kurtar benliğini dünden, bugünün çocuğu ol, bütün bilgeligi ve gülümseyişiyle gençliğin, şu añı hiç terk etme ne olur ,sonsuza uzanan şu günu terk etme ...