Ne var ki insanlar niyetlerimizle değil, eylemlerimizle etkileriz. Niyet, ancak eylemde açık seçik ifade edilirse, karşı tarafa ulaşır. Bir şeyi de unutmamak gerekir: Niyet sevgi dolu olsa bile eylem öfkeli ve korkutucu ise, karşımızdaki ancak o öfkeyi görür ve korkuyu yaşar.
Bir şeyi ya da birini onun uğruna ölecek kadar sevebilmek nasıl bir duyguydu? Silahın soğuk namlusu dayanınca alnına insanın, binlercesi vazgeçebilir inançlarından, sevdiğinden, vatanından, tanrısından... Ölmek hele bir şeyler ya da birileri uğruna ölmek, o kadar da kolay değildi.