Eğitimden sorumlu bürokratların gençlerin eğitilmesini arzuladıkları sanılmamalıdır. Tersine, onların sorunları, zihinsel yetenek kazandırmaksızın, sadece bilgi aktarmakhr.
Eğitimin iki amacı olmalıdır: Birincisi okuma-yazma, dil bilgisi, matematik gibi alanlarda kesin bilgiler vermek; ikincisi de, kendi başlarına bilgi edinmeye ve sağlıklı değerlendirme yapmaya olanak veren zihinsel alışkanlıklar kazandırmaktır. Bunlardan birincisine bilgi, ikincisine de zeka [intelligence] diyebiliriz. Bilginin gerek teorik gerek pratik yararlılığı, bilinen bir şeydir. Okumuş bir halk olmadan modem devlet olanaksızdır. Ancak, zekanın sadece teorik yaran olduğu, pratik bir yaran olmadığı kabul edilmektedir