Üzerinde hiç aşk yarası taşımayan kişi ya delidir ya ölü. Ama her gerçek aşkın da bir teslimiyet yanı olmalı. Hesap kitap yapmak, fıtrîliği ve samimiyeti yok eder, doğru,dikkatli olmalıyız, ama asla, aşk için şart koşmamalıyız.
"İnsanlar, çoğu zaman, gerçek aşkı bulduklarını zannederek, ihtiraslarının peşine düşerler. Gerçek âşık, kendisinin kullanıldığını farkedemez. Ergeç iki âşıktan biri diğerinde fâni olur."