İbni Şeddad anlatıyor :
Selahaddin'in yanına haçlı esirlerinden birini getirmişlerdi. Adam çok korkmuştu, beti benzi atmış, tir tir titriyordu. Tercüman ona:
'Neden korkuyorsun?' diye sordu. Adam:
'Bu yüzü (Selahaddin'in yüzü) görmeden önce korkuyordum. Ancak huzura getirilip onu gördükten sonra anladım ki hayırdan başka bir şey görmeyeceğim.' dedi.
Bunun üzerine Selahaddin ona acıdı ve onu azad etti.