Bir akıl hastanesini ziyareti sırasında, adamın biri sorar: "Bir insanın akıl hastanesine yatıp yatmayacağını nasıl belirliyorsunuz?"
Doktor, şu cevabı verir:
"Bir küveti su ile dolduruyoruz. Sonra hastaya üç şey veriyoruz. Bir kaşık, bir fincan ve bir kova. Sonra da kişiye küveti nasıl boşaltmayı tercih ettiğini soruyoruz. Ben de size sorayım. Siz ne yapardınız?"
Adam hemen atılmış:
"Bundan kolay ne var? Normal bir insan, kovayı tercih eder. Çünkü kova, kaşık ve fincandan büyük."
Doktor, başını sallayarak cevap verir:
"Hayır, normal bir insan, küvetin tipasını çeker..."
"Bazen çözüm, bize sunulan alternatiflerin dışındadır..."