bir gece ziyaretime gelen
o harikulade kadın,
kanapeme oturup
"seninim," demişti bana,
"bir kıyak..."
ama viski koyup durmuş,
ortalıkta gezinmiş,
kendimle böbürlenmiş,
ve sonunda
mutfaktan döndüğümde
gitmiş olduğunu görmüştüm.
ne ıskalamalar.
benim ve başkalarının.
sanatçı asıl yoldan saptığı halde temel bir biçim sahibi olabilir. Dostoevski bunu yaptı mesela. asıl öyküyü anlatırken üç dört yan öykü anlattı (romanlarından söz ediyorum).
kendini beğenmiş hatunlar geziniyordu
Van Gogh kendini
vurduğunda.
...
tablolarına bakıp
seviyorlar onu
şimdi
bu tür bir sevgi için
doğru olanı
yapmış
öbür tür sevgiye gelince,
hiç yoktu ki.
saatler, günler, aylar ya da yıllar değil,
onyıllar harcanıyor,
ömürler
harcanıyor,
iki paralık
kin ve
nefret uğruna.
sonunda
bir şey kalmıyor
ölüme
almak için.