Sistemin dayattığı düşünceleri insanların kabul etmemesi için içten içe yalvarmama rağmen ve bu kadar "gerçek dışı" olaylara nasıl inanabilirler diye düşünürken kitabın sonlarına doğru belki sürekli olmasa da anlık bir şekilde benim de sistemin düşüncelerinde boğulduğumu hissettiğim bir başyapıt.
O gün bir jandarmanın apartmana girdiğini görmeseydim, hayatımın akışı farklı olurdu.
Daha mı iyi olurdu, yoksa daha mı kötü? İnsan hâlâ soluk alıp bu soruyu sorabiliyorsa, bu türlüsü pek de fena olmamış demektir.